Totalt antall sidevisninger

onsdag 2. desember 2015

2015-11-21 WL nr.6 – Harstadsjøen

Dagens WL flyttet vi fra søndag til lørdag ettersom det passet best for Finn Erik. Vi ble dem vanlige 3 deltakerne. Jeg, Finn og Andrzej. Var kaldt når jeg kom frem. 7 minus grader. Finn Erik var allerede på plass og hadde pegget 3 plasser i dyphullet på høyreenden av strekka. Måtte ta vekk litt is som lå første meteren fra land og ut.

Ettersom det var 7 minus antok jeg at det ikke ville være mulig å fiske slider pga at det ville fryse i ringene, så hadde ikke dem med. Normalt er det også for dypt å fiske slider på høyresiden av sagbrukstrekka.

Jeg trakk kant høyre og var fornøyd med det. Finn havnet i midten og da Andrzej kant venstre.
 

Jeg rigget topp 6 til mort og 13 meter til både mort og skimmers. Finn Erik la seg på 11 meter ettersom det bare var 20 cm dypere på 13. Andrzej hadde valgt å legge igjen TAP hjemme og hadde bare med seg sliderstenger. Rimelig gambling i denne kulda vil jeg påstå, men skulle vise seg at det var mulig å fiske slider selv i 7 minus.

Jeg satte opp kulepenndupper på alle 3 tacklene. På 13 hadde jeg en med tynn antenne til mort og en med hollowantenne til brasma.

I grunnfòringa var jeg selvsagt veldig sparsom med både fòr og agn. La i 2 kopper på topp 6. 90% leem, 10% mörtkung og kanskje 50 pinkies. På 13 la jeg i 4 kopper med samme blandinga, men her hadde jeg i litt casters, litt maggot, ca 50 gram zoo-mygg og noen få klipte mark.

Startet på topp 6, men selvsagt dødt. Ut på 13, og gikk en stund før det skjedde noe der også. Men etter hvert kom det en mort. Så en mort til. Etter hvert en snørrgjørs, og så kom det jammen en skimmer på 250-300 gram. Andrzej fikk en skimmer på slider, og han fikk en og annen mort også.

Plutselig fikk jeg 3 fisk på 3 utlegg. Først en mort, så en snørrgjørs, og så en skimmer. Ut igjen, og da gikk det på noe stort på vei ned. Gikk som ei kilosbrasme først 10 sekundene, men så begynte den å oppføre seg rart. For sterk liksom. Måtte ut på full 13 og drille den igjen. Hadde ikke slike veldige runn som abboren bruker å ha, så minnet vel mest om ei gjedde som ikke visste at den var på krok.

Fisket med 0,07mm fluorcarbon og en str 22 B2000 krok, så hadde jo ikke all verdens å kjempe med. Men etter 10 minutter lå den i håven alikevel. Var ei gjedde på kanskje 2 kilo. Teller ikke.

Men å få ryddet den av banen kunne kanskje gjøre at nappfrekvensen ville øke, men den gjorde dessverre ikke det. Var bare en og annen snørrgjørs og mort.

Andrzej fikk vel 3 skimmers til siste timen, så han ville stikke avgårde med seieren i dag.

Jeg endte på 2 skimmers og ca 9 mort/9 snørrgjørs.

1140 gram
 
600 gram
 

1990 gram


Det ser vel ut til at dette ble det siste stevnet i årets Winter League, og slik ble da serien seende slik ut:


Fjellis ringte meg i løpet av fisketiden og rapporterte om at dem hadde funnet grei is oppe på Totenåsen, så da blir det til at jeg, Tonje og Christer tar vår første tur på isen for denne sesongen i morgen.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment