Totalt antall sidevisninger

fredag 11. desember 2015

2015-12-06 NC nr.1 Eltsjøen

Hadde bestemt meg for å fiske det området jeg har gjort det bra fra på tidligere høststevner på denne sjøen. Alternative plasser er grunna og ute på midten.

Under oppropet så gjorde Dag Even arrangøren oppmerksom på at vi måtte ha en jury, så da ble det oppnevnt. Bra.

Jeg gikk til plassen jeg skulle starte, og så at det satte seg veldig mange på grunna. Tom Erling startet bare 10 meter fra meg, og det var jo gledelig. Han er jo en god Trysilfisker, og kan ikke være tilfeldig at han setter seg i dette området. Han hadde vurdert å starte på grunna, mens syns det var altfor mye folk der.

60-70% av sjøen var det sørpe og «blankt» resten lå det litt snøflekker på. Jeg valgte å sette meg i sørpa til å begynne med. Fikk 3-4 abborer på tafs i første hullet, og en par til på myska. Så også at Tom Erling fikk noen i hullet sitt. Virket lovende. Fikk ikke noe mere rundt, men hadde et hull til med 5 fisker på ca samme linje som Tom Erling hadde fått sine.

Så at Luci hadde stikket bort til snøflekken der Audun satt, og Tom Erling hadde stukket bort til snøflekken som brodern satt på. Så at Luci fikk noen fisker med en gang han kom inn på snøen, så da stakk jeg også inn på snøen. Så ut som dem Luci fikk var 40-60 gram. Jeg satte meg 10 meter bak han og hadde 1-1,5m mere vann under isen, og jeg fikk slike fine 100-150 grammere. Vi var 4-5 stk på denne lille snøflekken, så ble fort oppborret.

Neste snøflekk 150 meter lengre bort så satt et par av Fjeld-gutta og også Gilbu’n. Dro dit og fikk noen fisker til der, men så ble det dødt igjen. Satt å gnudde litt, men gamle hull virket ikke å være så veldig bra. I alle fall ikke når vi var flere som gikk å fisket gamle hull.

Gikk for å prøve min plan B. Tafs midt utpå. 10-12 hull senere og ikke et napp. Var på 50 meters avstand til Christer. Vurderte å løpe bort å spørre hvordan fisket hadde vært der han startet, men sto over. Traff på Finn Erik bare noen minutter senere, så hørte med han i stedet ettersom han kom fra samme område. Han hadde rundt 20 fisk mener jeg han sa Jeg hadde en 5-6 fisk flere en han.

Dro da dit jeg hadde startet igjen. Ikke noe i gamle hull der. Så da dro jeg inn på snøflekken igjen. Satt fortsatt 4 mann å gnudde der. Fikk vel en 3-4 fisker på 20 minutter. For dårlig. Remi kom en tur og overhørte han pratet med Luci og Gilbu. Det hadde vært veldig drag første timen der han kom fra. Var folk som hadde full sekken sa han. Da Remi hørte at Luci og Gilbu hadde relativt dårlig så dro alle 3 tilbake dit Remi kom fra.

Jeg vurderte å følge etter, men det var ingen på den andre snøflekken, så dro dit i stedet. Ikke et lugg der på 10-15 minutter.

Da stakk jeg over til grunna. Satte meg helt på kanten til alle folkene der. Første jeg ser er Viggo som drar en 4hg og en par 2hg fisker. Satan da. Har det vært slik drag her i dag? Jeg borrer meg et hull 10-12 meter fra han. Slipper ned og får en 4hg med en gang. Går en liten stund, så får jeg en 2hg. Er et par til rund der som også får fisker på 2-4 hg.

Jeg har på en ny stor fisk, men mister den etter en par sekunder. Litt senere får jeg en 2hg til, men da er allerede konkurransen over. Jeg ender på stusselige 39 fisker. Litt i overkant av 5 kilo ser det ut som. Det er jo håpløst når folk hadde full sekk etter 1-2 timer.

Fikk veid inn mine 39 fisker, og dem veide 5946gr. Snitt på 152,6. Pent, men dessverre altfor få fisker.

Så maaange store poser på innveiingen. Hørte at Ødegård ledet på 13,2 kilo. Men ikke engang det ville gi topp 3 i dag. Viste seg at Benterud tilslutt dro av med seieren. 17620 gram. Riksfjord nr.2 med 16606 gram og Christer nr.3 med 15872. Sinnsyke vekter. Var hele 9 mann i HS med poser over 10 kilo.

Ble ikke brukt rist under innveiingen i dag, og det syns jeg er litt synd. Vet at det ikke er noe krav til det i forhold til regelverket, men jeg liker likevel at rist brukes på NC.

Jeg kunne jo bare glemme NC-poeng såklart, og var sikker på at jeg kom til å ryke ut av KO-cupen også. Så gadd ikke stå å telle hvor mange som slo meg under premieutdelingen slik jeg bruker.

Siste premierte i HS var vel Dag Even på 15 plass med 7984 gram. Regnet med det var mange til mellom han og mine 5946 gram. Men Christer mente at jeg ikke skulle se bort fra at jeg var blant dem 32 første i dag selv om det ikke føles slik nå.

Ble noen nervepirrende timer å vente på resultatlista fra Svein. Han hadde egentlig lista klar tidlig, men måtte på legevakta med søstera si, så drøyde litt ekstra før han fikk publisert den. Jeg chattet med han mens jeg ventet. Han ringte hjem til kjærringa si for å sjekke hvilken plassering jeg fikk i HS, og det var visst 23 plass. Jeg prøvde å huske hvor mange fra andre klasser som hadde slått meg. May husker jeg hadde mere, men ellers ingen flere damer. Hvor mange var det i veteran da tro? Mente Sjøli ble nr.7 og han hadde rett over 6 kilo mente jeg. Om så var så ville jeg ha 31 stk forran meg. Kan jeg ha glemt av noen? Jeg kan vel faen ikke bli nr.33 vel. Hadde jo ikke forundra meg i den motvinden jeg føler jeg er i…


Følgende kom seg videre fra første runde i KO-cupen:
 
 
Gudskjelov hadde jeg husket feil vekt på Sjøli. Jeg var forran han, og da endte jeg på 30 plass totalt og kom meg videre i KO-cupen.
Jeg hadde vel ikke forventet all verdens av NC-poeng fra Trysil, så ser ikke på 0 poeng som noen krise der. Har mere troa på en del poeng på neste NC, som er på Gjesåssjøen. Time will show.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment