Totalt antall sidevisninger

søndag 27. desember 2015

2015-12-27 Kule på Stavsjø, Brumunddal

Odd Henning foreslo at vi kunne teste dette vannet på ei kule. Han hadde vært her en par ganger før og hadde fått veldig bra med abbor. Runden var med på den ene turen og han hadde dratt 408 abbor på 4 timers fiske. Og Odd H sa at 95% av hullene ga fisk.

Hørtes jo veldig bra ut, så da satte vi opp kule der. Men i bakhodet lå jo tankene om at det sikkert ikke ble like bra med 20-25 mann utpå der som når Odd H og Paal var der alene.

25 mann møtte til start, og det var jo bra.

Vi gikk utover på isen litt over halv ti, og skulle fiske fra kl 10 til 14.


Jeg tuslet utover sammen med Christer. Vi fant ei strekke på 150 meter som det ikke satt noen andre. Starten gikk og her var det fisk ja. Hadde nok 30 i første hullet. Blandet størrelse. Fra 30 gram og opp til rundt 100 gram. Hørte ikke en eneste person som borret hull første 10 minuttene, så da satt vel alle sammen rett i fisk. Utrolig! Neste hull og fisk igjen. Bommet på noen få hull etterhvert også såklart. Om jeg havnet for langt inn eller for lagt ut.

Vi nærmet oss der Hellerud og noen til fra Eidsvoll Skog satt, og da stakk Christer andre veien mot der Remi satt. Jeg gjorde et hull lenger ut og fikk endel smått pluss 4-5 fisker over 150 gram. Fikk ei gjedde på 1,7 kilo også. Slapp den tilbake. Hadde fått ei knute på sena under gjeddefighten, så måtte ta meg tid til å knyte om.

Jeg lå likt med Christer når han stakk bort til Remi, men når han kom tilbake igjen hadde han rykket ifra. Jeg var oppe i 150 fisker og Christer hadde kommet seg opp i 200. Christer stakk over på andre siden, mens jeg ble sittende litt til ettersom jeg fikk ganske pene fisker der jeg satt. Var oppe i 180 fisker da jeg følte at noe måtte gjøres. For dårlig fiske her nå, samt at det var oppborret.

Så at det var ei strekke ledig på andre siden mellom der Hesmyr og Hellerud satt. Så heiv sekken på ryggen og løpte over dit. Hadde jo som sagt 180 fisker når jeg dro dit.

Startet med 2 bomhull, men fikk fisk i 3je hullet når jeg fant det dypet jeg syns fungerte for dagen. Ble sittende å dra ganske lenge der. Christer kom bortom etterhvert og da var jeg oppe i 303 fisker. Christer hadde 350 tror jeg. Husker ikke om det var første eller andre hullet med fisk i etter jeg krysset sjøen, men hadde da gått fra 180 til 303. Småpent. Tømte sekken etter det hullet og startet å jage på for å fylle på litt mere.

Startet å bli oppborret her også nå. Men plukket da litt her og der. Måtte ta en par telefoner med jobben ettersom jeg har vakt også, så gikk glipp av 10 min fisketid der. Siste 15 minuttene måtte jeg leite på nytt, så da dro jeg på bortsiden av både Hellerud og Hassve. Men traff dessverre ikke særlig siste 15 minuttene og endte på 392 fisker. Christer dro bra i siste hullet og endte på 474 fisker.

Kom inn igjen og her var det mye gigaposer ja. Hadde sagt før kula at vi skulle premiere beste dame samt 5 beste blant herrene. Viste seg at man måtte over 15 kilo for å få premie.

Den med største pose, eller skal jeg si poser, var Hesmyr. 18.880 gram. Vet ikke antallet fisker men tipper på i overkant av 550 fisker. Christer tok 2.plassen med 17.960 gram og Tommy Gustavsen ble nr.3 med 17.500 gram. Jeg selv ble nr.5 og siste premierte med 15.300 gram.


15300 fisk fordelt på mine 392 fisker vil si et snitt på 39 gram. Snittet varierte etter hvor dypt man satt. Benterud sa han hadde 508 fisker og med sine 16.520 så hadde han et snitt på 32,5. Både Christer og Gus hadde færre en Bentis i antall, men tok han altså på snittet.

25 fiskere dro totalt opp 270 kg fisk, noe som gir et snitt på 10,8 kg pr mann. Begge damene var over 9 kilo og begge hadde også over 300 fisker hver. Det er ganske rått med tanke på at dette er en liten pytt som bare er 1 km lang.

Et veldig artig vann som jeg gjerne drar på igjen. Takker for at du foreslo dette vannet til å kjøre kule på Odd Henning. :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment