Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. desember 2015

2015-12-26 Storkule på Sørsåssjøen

Benterud meldte om bra is på Sørsåssjøen. Der er det også relativt stor parkering, og det kunne komme godt til nytte ettersom dette var kula som skulle erstatte for det kansellerte romjulsnappet for Brandval JFF.

Det kom 41 stk idag, og det må sies å være bra. Såpass bra at jeg velger å kalle det en storkule og ikke bare ei kule. Hehe.

Kun vært her på myskastevner siste årene. Mulig jeg var her på konk på tidlig/midten av 90-tallet, men husker lite/ingenting fra da og hadde heller ikke blogg den gangen som jeg kan titte tilbake i.

Satte meg til på en plass som ser fin ut på flyfoto. Var 3 til i umiddelbar nærhet og ennå 4-5 til 100 meter lengre bort.

Jeg fikk ikke noe i dem par første hullene, men så at Audun fikk en kladd på 2-3 hg eller mere. Så at Bjørn fikk flere fisker også. Odd Arne borret rundt seg selv, så også han fikk vel noe fisk.

I løpet av første halvtimen fikk jeg lurt opp 3 fisker. 70-100 gram alle 3, så relativt grei størrelse. Fikk ikke noe mere i det området så borret meg i retning der den andre klynga satt.

Stakk innom Jim som satt der og han kunne rapportere om 37 fisker. Aiaiai, og jeg som bare har 3 ennå. Ikke en bra start på meg altså. Fikk ikke noe forran Jim, men klarte å snike opp en 7-8 fisker bak han. Men så fikk jeg ikke mere.

Folk hadde stikki fra der jeg startet, så gikk tilbake dit for å teste myska i gamle hull. Ingenting, så da dro jeg på kriko. Borret både midt utpå og nærmere land, men ingenting.

Etter 2 timer fikk jeg et hull med 1 fisk i. 2 bomhull, så fikk jeg 8-9 stk i et hull. 7-8 bomhull til i området og da gadd jeg ikke mere og dro videre igjen.

Begynte å bli lei av å leite så dro igjen til det området jeg startet. Men fortsatt ikke noe fisk der. Eller fikk 1 stk 70 grammer.

Hele klynga der Jim hadde startet hadde forflyttet seg, så da dro jeg inn på den rosa for å borre mellom hull og fiske gamle hull. Fikk lurt opp 18 fisker der siste timen og syns igrunn det var helt greit. Spes med tanke på at jeg i tillegg satt 10-15 minutter i telefonen pga av vakt på jobben.

Endte på 38 fisker. Visste jo at det var for dårlig idag, men men. Artig å fiske læll.



Komperud vant suverent idag. 6,6 kilo, og han hadde visst 5 kilo første timen, på pimpel. Grattis Vidar.

Jimmern hadde plukket jevnt og trutt hele dagen og det ga han en 2.plass. Han var vel 1 av 2 mann som bikka 100 i antall idag. Den andre var Odd Henning som kapret 3.plassen.

Nye tak i morgen. Stavsjø ved Brumunddal. Visstnok en pimpelsjø. Følg med her på siden så får dere vite hvordan det går. Ferdig rigga og snart natta her. Må prøve å hvile meg i form.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment