Totalt antall sidevisninger

mandag 28. desember 2015

2015-12-28 Kule på Brennsætersjøen, Hurdal

Ny dag ny kule på isen. Livet er godt. I dag var det Brennsætersjøen i Hurdal som skulle få besøk av oss i julefiskerligaen. Jeg og Lennart kjørte karpebussen oppover og var fremme i 9-tiden.Som planlagt.  Der sto det allerede en hel gjeng med isfiskere. Så hyggelig velkomst. Trodde vi bare skulle bli en 10-12 stk max idag, men jaggu ble vi 20 idag også.

Vi gikk utover på isen 9.35 og skulle fiske fra 10-14 som vanlig.

Har jo ikke vært på denne sjøen før, så visste igrunn ikke hvor jeg skulle starte. Slo bare følge med Fjellis, Jim og Kjersti til der dem hadde bestemt seg for å fiske. Sikkert en like grei plass som noen annen.

Starten gikk og så at både Kjersti og Jim fikk fisk i første hullet. Jeg fikk vel en i hull nr.2, og allerede i hull nr.3 så var der relativt drag. Rakk vel 20 fisker før vakttelefonen ringte. Da måtte jeg jo ta ei pause for å ta meg av det som ble forespurt der. 5 minutter senere var jeg igang igjen og fikk 10 til før det ble dødt. 30 fisk i hull nr.3 er småpent. Synd at telefonen akkurat skulle ringe når jeg satt i fisk da.

Rotet litt rundt på det området vi startet. Både sørover, utover og nordover. Fant aldri igjen noe som lignet på 3je-hullet. Da må man ut å jage da. Så ene veien og der satt Odd H med 3-4 Eidsvollinger. Andre veien satt Hønsen, men ingen andre videre bortover, så da ble det å borre i retning han. Han hadde rose-borret i tillegg, så han måtte jo sitte i fisk.

Fikk egentlig jevnt og trutt med fisk bortover. Samme gjorde Jim og Fjellis som hadde tatt samme valget å borre den veien. Noen hull ga bare 2-3 fisker, mens andre ga 10-20 fisker. Masse pene fisker på rundt 100 gram også.

Det ble jaging på meg, Jim, Hønsen og Fjellis. Ble man sittende å dra 20 fisker så var jo brått den lengst frem 50 meter forran, så da måtte man jo opp dit. Alle 4 dro bra med fisk. Så fikk jeg ennå en jobbtelefon og måtte bruke 5 minutter på den igjen. Etter den var ferdig så var Jim 30 fisk forran meg.

Vi jaget på videre. Alle 4 plukket jevnt og trutt. Eller skal man si i rykk og napp. Men bra fiske.

Feide forbi Bekkensten som satt lengre bort på strekka. Var viktig å finne rett dyp å fiske på. Noen steder var det mere langgrunt enn andre.

Møtte etterhvert også på Iversen. Og bak han igjen var det oppborret. Fisket da litt utover i sjøen, men når man kom litt for dypt ble det dårligere. Kun 10 minutter igjen. Fikk prøve å borre forbi Iversen og litt på utsiden av hans gamle hull. Men ble dessverre for dypt der. Siste 2 minuttene prøvde jeg gamle hull. Fikk 1 abbor til i siste hullet. Ble dessverre dårlig med fisk på meg siste 10 minutter. Men hadde liksom ikke noe troa på å gå bakover igjen.

Endte på 232 fisker og full sekk, så ca 15 kilo. Klarte ikke å ta igjen forspranget til Jim. han endte på ca 260 fisker. Hønsen hadde også mye. Fjellis hadde nesten like mye som igår sa han, så da hadde han vel ca 13-14 kilo.

Gikk inn igjen, og viste seg at jeg og dem jeg fisket rundt hadde vært på rette stedet idag, for så ut til at det kun ville være Odd H som blandet seg inn blant oss 4 som jaget sammen.

Hønsen hadde best idag. Pene 17.180 gram. Jim hadde jo 30 fisk flere en meg og da var det ikke noe bombe at han var 1 kilo forran meg. 16,2 på han. Jeg ble nr.3 med 15220. Og det var hele 20 gram forran Odd Henning. Hehe. Fjellis tok 5.plassen med 13.320 gram.


15220 delt på 232 fisker gir et snitt på 65,6 gram.

Kunne jeg ha truet Jim om ikke vakttelefonen ringte 2 ganger? Mulig, vanskelig å si. Men har man vakt så har man vakt. Jeg har da iallefall det som en unnskyldning overfor meg selv :-P Hønsen kunne jeg nok ikke gjort noe med uansett. Han traff fra start, og når en så dyktig fisker gjør det så blir han vanskelig å stoppe. Grattis igjen Frank!

Takk til alle oppmøtte idag. Vi hadde en fin dag på isen. I morgen skal jeg ta meg en tur på jobb. Må uansett hvile fingrene litt etter 30 kilo fisk over 2 dager. Sees på kule igjen på onsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment