Totalt antall sidevisninger

fredag 25. desember 2015

2015-12-25 Julekule nr.1 - Børsesjø i Skien

Thomas Hesmyr hadde funnet is nede i Skien, så da tok vi ei kule der idag. Ved måling igår hadde isen vært 7-10 cm. Dessverre hadde den minket til 5-7 cm idag, så jeg personlig var ikke altfor høy i hatten utpå der.

Vi var 10 stk som møtte til start idag. Helt greit, og kan vel ikke forvente så mange flere på 1.dag jul.



Jeg gikk bare rett ut ved starten og stilte meg ca midt utpå sjøen. Skulle borre fast borret, og da var det kanskje 1,5 omdreining så var jeg gjennom. Stakk ned varpestikka for å sjekke tykkelsen. Anslår den til 5, kanskje 6 cm. Syns det var vell tynt, så gikk tilbake mot starten slik at jeg iallefall satt litt nærmere land om jeg skulle være så uheldig å gå gjennom.

Starten gikk og fikk fisk i førte hullet. Fikk ikke så mange i hullene, men var liksom litt plukkfiske. Variert størrelse på fisken. Alt fra 20 til 100 gram. Artig.

Dem beste hullene mine fikk jeg kanskje opp mot 15 fisker. Noen hull var det slik at jeg kun fikk 2-3 fisk på tafs, men kunne få 4-8 fisker til på myska etterpå. Men etter 2 timer så begynte sola å gløtte gjennom skyene, og da fikk jeg ikke en dritt på myska. Snodig. Prøvde sikkert 7-8 ganger etter sola gløtta innpå, men ikke et napp på myskaen.

Jeg ble fiskende på et område som ikke var større en 50x30 meter idag. Var litt fisk der, så det holdt meg intressert. Var ikke noe ivrig på å farte utpå denne litt tynne isen. Så at både Thomas, Luci og Remi fartet mye mere, men så er jo dem 3 en god del lettere en meg og da. Hehe.

Endte på 153 fisker, og syns sjøen var knakende fin foruten tynn is. Aner ikke hvor høyt man kunne komme med det antallet idag da. Hesmyr hadde sagt før start at han trodde man måtte opp i 9 kilo for å vinne, og jeg hadde jo ikke så mye. Jeg tippet mine til å være rundt 6 kilo.

Vi samlet oss ved bredden på sjøen og tok innveiingen der. Så jo fort at noen hadde mere en meg ja. Ikke noen bombe det så stasjonær som jeg var idag. Hørte blant annet at Remi hadde truffet på slutten og fått 70 fisk siste hullet sitt. Gromhull ja!!

Ikke uventet så stakk Thomas av med seieren. 10,6 kilo. Remi ble nr.2 med 9730 og Jim 3 med 8630.

Mine 153 fisker veide 6360, noe som ga en 5.plass. Snittet mitt ble da 41,56 gram.

Dagens resultater:


Fin dag på isen uansett. I morgen blir det Sørsåssjøen. Erstatning for romjulsnappet på Prestegårdstjernet som ikke hadde bra nok is. Gleder meg til den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment