Totalt antall sidevisninger

mandag 2. oktober 2017

2017-09-10 VM i Belgia - Dag 2

Da var dag 2 her, og jeg skulle på E11.


Fikk Ian Leach fra Wales på min høyre side. Han ble nr.2 på sin sektor igår, så tydeligvis knekt en kode. På min venstre side hadde jeg en Sveitser ved navn Holger Dreher. På utseende følte jeg dette var en kar jeg burde ta, men vet jo at normalt ikke så veldig gode Sveits lå på 4.plass etter dag 1, så her må jeg regne med å få deng dessverre.

Rigget som jeg har gjort siste uka egentlig. 2 identisk tackler til Gobi på topp 5, og 3 tackler til 11 TAP. 11 TAP fordi man når bunnen på kanalen lengre inn her en resten av seksjonene. 2 gram, 1,5 gram og 1 gram Sensas Jean Fracois dupper.

Startet å fiske, og det var trått på gobi, men ikke like trått som brodern melde om igår da. Fikk vel en 20-30 gobi første halvtimen, men så ble det dødt. Følte jeg hadde mest i mitt område pr nå. Ian gikk ut på mort etter bare 20-25 minutter og fikk flere morter ganske raskt. Gobifisket mitt var allerede ganske dårlig, så måtte gå ut jeg også.

Og her var det jaggu mort. Små da men. Flere ned i 10-20 gram. Og var endel babyskimmers også. Kjempet på hele dagen med forskjellige typer tackler, løfte, senke, svinge tacklet på utsiden etc etc etc. Jeg fikk flere i antall en mine 2 naboer, men klart dårligere snitt dessverre. Ikke klart å lure noe særlig med stor mort på hele uka, så kunne ikke regne med å gjøre det idag heller. Idag var det da iallefall ganske bra fiske på blankfisk, og det er jo morro.

Kay fulgte veiingen fortløpende på min delsektor, og sende resultatene på facebook chat til meg. Først tikket det inn at Dansken på E1 hadde veid inn 98 gram. Oi, det var lite med fisk. Så var det E2 Bosnia, og han hadde 13 gram. Peggen til brodern fra igår forøvrig. Hva er det som har skjedd nede på enden der idag da tro? Ukraineren på E3 da? 46 gram. Krise altså. Men bra for meg da. Hehe. Italienske Sorti da? Nei gitt, kun 516 gram. Videre var det Irland 464 gram, Portugal 974 gram, Hviterusseren 1362 gram. Han kan vel fort slå meg da, for tipper jeg har et sted mellom 1200 og 1500 gram. Videre var det Østerrike på E8 med 1109 gram, Kyprioteren hadde 783 gram. Så var det naboen min fra Sveits sin tur, og han vet jeg ville slå meg. Færre men større fisker en meg. Han veide inn 2017 gram.

Jeg sto å pratet med min nabo fra idag, waliseren Ian Leach, som forøvrig ble nr.2 på sin seksjon igår, og også Ungareren Laszlo Csillag meldte seg inn i praten da han hørte jeg fikk liveoppdateringer fra Kay. Laszlo trodde Ian hadde 3 kilo, men Ian nektet. Rundt 1,5 tippet han. Ian igjen tippet jeg jeg slo han, men da var det jeg som nektet. Jeg sa max 1,2-1,5 på meg og mente Ian hadde rundt 2 kilo. Vi alle var jo meget forundret over dem sinnsykt lave vektene på lave nummer på E.

Viste seg at jeg hadde omtrent som jeg tippet, altså 1530 gram

Ian slo meg, som jeg forventet. Han hadde 2014 gram. Og Laszlo igjen slo Ian greit, for Laszlo veide inn 3007 gram. Kanonvektene kom på løpende bånd på høye nummer (satt jo veldig gode nasjoner der også da selvsagt). Linder vant med 5071 på E16, forran Niemiec på 4518 gram på E19. Laszlo ble nr.3 fra E13. Dudr på E18 hadde 2379. Så jeg slo alle til venstre for meg nærsom sveitseren som satt ved siden av meg (dem hadde jo knekt koden og lå på 4.plass som nasjon etter dag 1), men slo kun 3 stk til høyre for meg og det var Litauen på E17, San Marino på E15 og Channel Island på E14.

Fullstendige resultater E-seksjonen, lave nummer:
Resultatene fra dag 2, ikke totalt:

Resultater nasjon totalt. Belgia verdensmestere, England sølv og Frankrike bronse.

Norge scoret 7, 14,5, 15, 15 og 18 idag og falt da 2 plasseringer fra igår og endte tilslutt opp på 31 plass av 38 nasjoner. Skulle jo gjerne vært høyere, men er jo heller ikke alltid vi har 7 nasjoner bak oss, så kunne vært værre også.

Individuelt så vant belgeren Luc Thijs forran Stephane Linder fra Frankrike og bronsen gikk til ennå en belgiser, ved navn Geoffrey Duquesne. Faktisk 4 stk som hadde perfect score med 1+1 og det forteller vel endel om hvor LITE bingo denne strekka var. Knakk du koden så ville du havne høyt. Raison med sine 1+2 ble nr.5.

Jeg klatret noen plasser etter min 7er på sektoren idag og endte tilslutt opp på en 68 plass. Skulle likt å vært litt høyere, men når man ikke på hele uka klarer å finne ut hvordan man skal fange morten, så må man slå seg til ro med en slik plassering. Når jeg studerer resultatene videre så ser jeg jo at, i fra dem nordiske landene, så var det kun 3 stk som tok meg, og det var 3 finner. Og som jeg har skrevet om tidligere så hadde dem hjelp av tidligere verdensmester Guido Nullens.







Da var VM over for denne gang. Som alltid årets høydepunkt. Kan avslutte bloggen fra VM-reisa med litt juicy details. Neida, men jeg pratet med Sveitseren etter konken, og for dem, som helt klart hadde knekt koden, så hadde det fungert å kun legge i 6 baller i grunnfòringa. 6 appelsiner som besto av 90% fòr og 10% leem. Dem hadde tatt oppi så mye jokers i disse 6 ballene at dem var blodrøde når dem koppet dem ut. Utover dette hadde dem koppet i opp mot 1 liter hamp med ujevne mellomrom gjennom dem 4 timene konkurransen foregår.

Norge hadde jo tenkt at her er det så trått at vi må bare bruke mere og mere leem. Så vi var mere på 90% leem og 10% fòr, og styret unna alt som heter hamp, caster, maggot, død maggot... til og med pinkies. Alt vi turte å ha i fòret vi koppet ut var jokers, og ikke veldig mye av dette heller. 

Jeg føler vi må bli mye mere brutale i måten vi tester ut ting i neste VM. Har helt klart endel ideer, men det får jeg ta internt i laget når det blir satt for neste tur.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment