Totalt antall sidevisninger

fredag 6. oktober 2017

2017-10-01 GP nr.7 - Rakkestadelva, REMA-strekka

GP nr.7, og det er på REMA-strekka i Rakkestadelva. Hadde blitt ny butikkeier siden sist, og fant ikke ut hvem det var før stevnet, så da måtte vi parkere på forsiden av REMA'en. Litt lengre å gå, men er jo asfalt, flat plen og fin grusvei ned til strekka, så ikke noe stress om man har med tralla.

Vi var 8 mann til start. Jeg havnet midt på, peg 6. 4 nedstrøms meg og 3 oppstrøms meg. På min høyre side fikk jeg Fjellis, og på venstre Odd H. Eskild dro nedstrøms kant, og brodern oppstrøms kanten.

Jeg rigget 2 stk topp 4 etter mort og 3 stk tackler til 11 meter. Glemte nesten lauestang, men 2 min før fòring kom jeg på det og det holdt jo lenge for å ta opp en 2 meter.

Koppet i 4 baller på mortplassen og 8 baller på 13 TAP. 50% leem på morplassen og kun noen pinkies i fôret. På langplassen la jeg i litt klipt mark, døde maggot og casters.

Startet på kortplassen, og fikk en mort på drift nr.2, En fin hektosmort. Fikk en til på neste drift også, men så ble det dødt. Så at brodern oppe på kanten fiska laue, og hadde startet å vake litt laue forran meg også, så da testet jeg selv. Tok 100 stk, men da var Fjellis borte i noe bedre på lang TAP, så måtte ut å teste selv. Fikk en snørrgjørs, så det var ikke suksess.

Fikk en mort til på kortplassen, men bygger mere med disse små Rakkestadlauene. Satte på stoppeklokka og tok 100 lauer til. Brukte 19 min 45 sek på dem. Teste under dem igjen, men ikke noe mortdrag. På lang var det dødt. Så da var det inn å fiske laue igjen. Nye 100 som jeg brukte 20 min 20 sekunder på.

Ut på lang igjen, og fikk ei lita flire, men kun den. Testet ikke noe mere på lang etter dette. Fikk noen morter til på kort, men igjen følte jeg at laue bygget mere vekt. Og passet på å fiske etter laua hver gang Odd H fisket laue, så jeg holder han bak meg. Brodern ga seg med lauefiske etter 30 min, for viste seg at han hadde sett brasmerullinger forran seg. Hadde faktisk mistet 4 brasmer på rad, og ikke fått opp noen.

Fjellis fisket tidvis veldig bra på morten på kort, men gjør litt rare taktiske valg innimellom. jeg var redd han ville ta meg, men da ville han brått fiske langt istedet, og det ga ikke noe særlig vekt i forhold til mortfiskinga hans inne.

Virket som fòringa mi etter laua ødela mortplassen min med overfòring, så ble til at jeg fisket mere og mere laue. Siste kvarteret bestemte Fjellis seg for å gå all inn på morten, og det burde han ha gjort mye tidligere. For han fikk 21 morter på 15 minutter, og selv om jeg dro bra med laue, så er jeg helt sikker på at Fjellis tok meg i vekt siste kvarteret.

Jeg endte på 644 lauer og ca 15 mort.

Startet å veie nedstrøms hos Eskild. Han hadde en skimmers og en god del mort og flire. Veide inn 2540 gram. Tonje på plass ved siden av hadde 1590 gram. Så var det Finn Erik og han hadde 2450, så Eskild ledet såvidt fortsatt. Så var det Fjellis sin tur, og da var det en ny leder for han hadde 3910 gram. Jeg tok over ledelsen med mine 5420 gram. 


Odd H hadde noe mort, men mesteparten av vekta hans kom fra lauefisket og han hadde 4060 gram, så han sneik seg såvidt forran Fjellis. Dag E var nestemann og han hadde 1730 gram med mort. Brodern på kanten ble sittende å fiske brasme siste 3,5 timer, men etter dem 4 han mistet etter 30-40 minutter så måtte han vente til 5 min før slutt før han fikk en skimmers. Han fikk også en til mens han pakket ned sa han, så dem hadde vel kommet tilbake tilslutt da. Han veide inn 1970 gram.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment