Totalt antall sidevisninger

søndag 29. oktober 2017

2017-10-22 Nordic Bagging Meeting, Söderhamn - Dag 2

Dag 2 og jeg må levere bedre en igår. Idag er det egentlig kun seksjonen å fiske for, for ingen buckla idag. Aldri feil med en total selvsagt, men ingen ekstra premie for totalen, så fokuset blir å vinne seksjonen.

Fortsatt skeptisk til åa, så vil da trekke A, B eller C. Langt/lengst nedstrøms var vel best på alle seksjoner igår, men fisken kan jo ha spist seg innover, så nedstrøms til midt på kan vel være greit. Trakk nesten sist idag, og jeg havnet på B22. Oppstrøms kanten på B-seksjonen. Her ser man hvordan det gikk der igår:


Ser man KUN på plasseringene til dem som satt der så ser det jo ut til å ikke være noen fordelaktig trekning. Men man må forholde seg positiv. Fisken har finner, og svømmer rundt. Var jo da her det var minst fisk igår, og da er det vel også her det lå igjen mest mat etter igår. Så da satser man på at fisken står igjen der dem avsluttet å spise i går kveld.

Var en husbåt som lå mellom peg 19 og 20, så kunne kun se mine 2 naboer til venstre. Anders Eriksson på peg 20 og Arne Helmersson på peg 21. 2 dyktige fiskere. Jeg lagde meg 2 plasser idag 13 m og topp 5. 3 forskjellige rigger på 13 og 1 TAP-rig og en bagger på topp 5. Foret som igår også, kastet 5 og koppet 5 på lang, og kastet 5 og koppet 2 på kort.

Startet på 13 og var en bra start. 4-5 skimmers første 10 minutter. Gjorde som jeg avsluttet med igår og kastet en liten ball på hver fisk. Ble dårligere etter dem 5 første fiskene, så ble skeptisk til denne kastingen, så ga meg med det. Fikk en og annen fisk, men var trått. Ledet på mine 2 naboer da, men Arne startet å ta innpå. Så kan koppet, og fikk en fisk med en gang han gikk ut igjen. Så da koppet jeg også, og fikk en selv. Måtte vente litt på nr.2, så da koppet jeg igjen. Testet etterhvert kort også. Ga en liten veder, men ikke noe mere. Testet den vel 5 ganger i løpet av dagen, men plassen ga kun den ene vederbuken. Skuffende. Men var slik for nesten alle idag. Ikke dagen for kort.

Prøvde å veksle på tackler, loosefeede når det ikke strømmet, la inn tacklet på forskjellige måter, men lite som ga noe særlige svar. Kun kopping. Presser jo som vanlig på, så startet etterhvert å koppe på hver fisk. Kjørte nok på litt vel hardt, for fikk ikke en eneste fisk siste 30 minuttene. Arne fikk 4 på den tiden og Anders 2 stk, hvorav den ene så ut som ei brasme som var mellom 1,5-2 kilo. 

Følte jeg hadde Arne såvidt i antall selv om han tok innpå 4 fisk på slutten der. Følte også jeg hadde hakket større fisker en han. Anders hadde færre fisker en både meg og Arne, men han hadde flere ordentlig store brasmer. Jeg trodde egentlig jeg hadde Anders, men Arne var ikke så sikker. Arne hadde 27 fisk sa han, jeg hadde 29 stk. Anders kunne vel ha 20-22 kanskje.

Olle ledet vår seksjon med 11.840 når veiingen kom til Folke som satt på peg 19. Folke hadde bare småskimmers, så veide kun inn 4.920. Anders sin tur, og så i veienettet at han hadde skikkelig fine brasmer ja. Dem veide 15.680 gram. Jeg hadde selv tippet rett rundt 15 på mine fisker. 15.000/29 = rett over 500 gram i snitt pr fisk. Arne sin tur, og hans 27 fisker veide 11.980 gram.

Min tur, og så at vekta tippet 15, men bare såvidt, så det blir seier til Anders. Mine fisker veide 15.010 gram. Da fikk jeg svi for at jeg koppet en ball pr fisk siste timen. presset på for hardt. Argh,




Men ser da iallefall ut til at min ende av seksjonen var den riktige å sitte på idag. Peg 13 var jo der Storm vant igår, og ikke bra der idag. Hadde Fjellis på peg 15, og ikke bra for han heller. Han fikk sin livs første gjørs da, så det var da et lite lyspunkt i dagens hans.


På A-seksjonen så vant Mattias med pene 32.460 gram. Og det fra absolutt nedstrøms kant. Så selv om den ikke er ansett å være veldig bra, så kan man helt klart vinne fra den. Jesper på A3 (Krister Bergmann sin vinnerpeg igår) ble nr.2 med pene 26.200. Nr.3 ble brodern fra peg A9 med 20.240 gram. Kun 20 fisker så et sinnsykt snitt. Veldig bra fisket av han fra langt inn på seksjonen syns jeg. 


På Högkajen så vant Berndt fra midt på med 21.840 gram. Nr.2 ble Krister Bergmann som også satt midt på og nr.3 Liss, midt på. 


Oppe i åa fikk Peter Eriksson revansje på seg selv fra igår. Han tok en klar seier med 20.460 fra nedstrøms kant. Nr.2 var Hans Erik fra midt på med 13.480 gram og nr.3 ble Bo fra oppstrøms kanten med 12.420 gram. Så var da litt bedre i åa idag da, men fortsatt dårligere en nede i bassenget. Toppvekta her var jo større en toppvekta på min seksjon da.



Årets Nordic Bagging Meeting-gigant ble da Mattias med totalseier begge dager. Jeg selv er ikke fornøyd med 5+2, men da er man taggad for neste års konkurranse. Sees neste år. Skip o hoi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment