Totalt antall sidevisninger

fredag 2. desember 2011

2011-12-02 Testing av Øra-"kanalen"

Var ute å luftet meg litt idag og.
Testet den plassen rett nord for Norlines-kaia i Øra-"kanalen". Loddet dypet med en 6 grams tigre, men forsto fort at det ble flatduppfiske. Det var ca 3,5 meter dypt på 13 TAP. Og det virket jo greit.

Satte på en 25 grams Cralusso Torpedo, men den var altfor liten. Gikk da opp til 40 grams, og denne sto nesten perfekt. En 45 grams hadde vel vært best, men det finnes ikke.

Satt også opp min tidevanns-bankstick. Den satte jeg på 40 cm.


















Utsikt fra peggen.

La i 6 fòrballer, 50/50 braxkung og terre de riviere med endel maggot og caster i.
Kastet 1 ball hver 20 min, for jeg hadde en følelse av at den harde strømmen vasket bort fòret relativt raskt.
Jeg satt i telefonen med Spersen en liten stund der, og når jeg sjekket kroken etter jeg var ferdig i telefonen, så var alle 3 maggotter borte. Så det hadde kanskje vært en luring der.
Så også et lite vak 10 meter oppstrøms meg. Så ut som en 1 hg fisk. Mulig sik.

Etter 3 timer og kanskje 1 napp så tidevannsbanksticken min slik ut:






















Hadde altså sunket 12-13 cm på den tiden. Men var fortsatt like hard strøm

Kort fortalt. Blanket idag også.
Når jeg var ferdig med å fiske og hadde pakket opp, så sto tidevannsbanksticken på ca 22 cm.

Men jeg likte plassen, og skal dit til våren igjen.
Kom ei turgåer forbi og hu ha hu ofte hadde sett polakker få torsk og sjøørret der også. Ikke vært feil å fått på TAP. :-P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment