Totalt antall sidevisninger

lørdag 31. desember 2011

2011-12-31 Liten tur på Åkevannet nord for Ørje

Jeg, Fjellis, Tonje og Kent tok oss en snartur på Åkevannet idag. Skulle egentlig fisket Stiklevann, men der var isen kun 5 cm.
Var mest ute for å finne en sjø med bra is og ok fiske, og det fant vi. Var ca 15 cm is der. Stort sett snøis, men var stålis endel steder også.
Vi gikk vel ut på isen litt over kl 12, og fisket frem til kl 14. Borret bare litt her og der for å sjekke dyp etc. Jeg fikk en abbor i andre hullet. Stakk ut til ei øy, og fikk en par fisker i noen der, før jeg traff et hull med ca 20 fisk i. Fikk først 13-14 fisker på tafs, slapp ned pimpelen, og fikk også en på den. Og fikk de siste 5-6 på myska.


Stakk over på andre siden av sjøen. Var litt dypt der, men så kom jeg inn på et lite platå. Var faktisk bare 3 meter ca 25 meter fra land. 5 meter utenfor der igjen var det brått 15 meter (30 runder varp).
Fikk 3-4 fisk i noen hull oppe på platået der.
Startet å bli litt småmørkt, så vi ga oss da.

Resultater idag ble slik:
Niklas 1380 gram fordelt på 51 fisk = snitt på 27,05 gram
Kent ca 20 fisk og 670 gram
Fjellis 16 fisk og 450 gram
Tonje 12 fisk og 380 gram

Vi satser på å kjøre ei kule på dette vannet i morgen. Fisketid 11.00-14-00. 15 min gangtid ut for å få spredning på folket.

Her ser dere vannet på gulesider: http://kart.gulesider.no/m/99sdO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment