Totalt antall sidevisninger

fredag 23. desember 2011

2011-12-23 Ennå en isfisketur - Skogstjern i Østfold

Atter en tur med meg og Spersen idag.
Et lite skogstjern med mye mort og litt småabbor. Var muligheter for litt større fisk også, men så ikke mye til dem. Runar følte han brygget på noe sjukdom idag. Vi startet bare å fiske rett ved der vi parkerte bilen. Spersen fikk en liten abbor i en av sine førte hull, på myskaen. Jeg fikk 5 fisker i mitt 5te hull tror jeg det var. Jeg fikk mine på pimpel. Jeg slapp ned tafsen, og fikk en til på den, men også en par morter.
Abboren var relativt høyrygget til å være så små, så jeg fikk en følelse om pimpel var tingen i dette vannet. Så jeg fisket pimpel stort sett hele dagen.
Da vi hadde fisket oss 1/4 rundt vannet så hadde jeg 22 abbor og Spersen hadde 7 abbor. Han fikk av en eller annen grunn dårlig på pimpel, så han fisket mye med tafs og myska idag.
Rett etter dette fikk han en 3hg abbor på litt dypere vann, og da ble det plutselig jevnt igjen. Han satte den levende tilbake.
Jeg var som vanlig litt ivrig, og løpte mellom hullene etc, men Spersen var som nevnt litt uggen idag, så han gikk mellom hulla. Så når jeg ledet 22 mot 7 så sluttet jeg å løpe mellom hullene også.
Vi fisket oss gjennom det bortre delen av sjøen ganske rask. Var veldig lite fisk der.
Begynnte på 3je kvarten på sjøen, og her hadde jeg 1-2-3 fisk i 7 av de ca 12 hullene jeg fisket der. Jeg så Spersen satt ganske rolig, men så også at han slapp endel tilbake, altså mort.
Startet å fiske på siste 4de-delen av sjøen og Spersen ble sittende ganske lenge inne i ei vik der. Jeg var ute på en odde, og mistet en 2hg i hullet der. Surt. Fikk en fisk på 80-90 gram i hullet rett utenfor.
Spersen kom bort, og vi bestemmte oss for å ta ett siste hull hver. Jeg gikk da bort til der vi parkerte bilen, og fikk 1 siste lille abbor.
Overaskelsen ble litt stor for meg når jeg så i sekken til Spersen og så at han hadde 39 på telleren, og han hadde 3-4 "fine" fisker. 70-90 gram tipper jeg. Og jeg visste jo at han hadde en 3hg i tillegg.

Jeg endte opp med 45 fisk og 930 gram. Snitt på 20,67 gram.
Spersen hadde 39 fisk og 920 gram. Snitt på 23,59 gram. PLUSS den på ca 3 hg. Da havnet han på 1220 gram.

Så da er det 3-3 etter 6 turer så langt iår.
Morro at det er kniving på hver tur. :-D

MEN jeg skal ikke roe ned tempoet noe mer selv om jeg ser Runar ikke gir gass. Jeg gikk på en smell på det idag gitt.

Gir jeg full gass, så får han seg vel en vekker og satser fullt han og. Er jo ofte bare et lite spark i ræva som skal til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment