Totalt antall sidevisninger

fredag 1. desember 2017

2017-11-26 Kule på Elgsjøen

Vi ble 16 stk på dagens kule. Fiske 4 timer.

Startet der jeg bruker sammen med mange andre, og ikke en fisk. Så ingen andre som fikk noe heller, så startet å borre meg videre på sjøen. Helt dødt overalt. Skulle nesten trodd noen hadde rotenonbehandlet sjøen i sommer.

Men etterhvert kom jeg til en plass som jeg faktisk fikk en fisk. Var litt fisk på ei rose der. Fjellis kom innom, og samme gjorde Tonje. Virket som den lille ekstra borringa skremte fisken, så da var det bare å dra på leiting igjen. Samme gjorde Tonje og Fjellis.

Da det ikke hadde vært noen på rosa på en times tid så sneik jeg meg tilbake dit. Fikk en i første hullet, så fikk troa, men så 5 gammelhull uten napp, så var nok falsk alarm. Startet å borre litt på innsiden, men ingenting. FAFO kom en tur nå, og han startet å plukke litt midt i rosa med gamlehull. Da gikk jeg også inn igjen i rosa og fikk noen på myska. Fikk ikke på tafs, selv om FAFO fikk på tafs.

Da dukket igjen Tonje og Fjellis opp, våre 2 acerinajuniorer kom også, men det går fint, for konken er straks slutt uansett. Hadde hørt at Mats hadde sittet å plukket der jeg startet idag. Viste ikke hvor mange han hadde, men ikke så veldig mange sa han og relativt små.

Jeg hadde 32 fisk første gangen jeg traff på rosa, og 8 til der siste timen. FAFO fikk vel fort 25 på rosa siste timen. Jeg endte da på 40 fisker. FAFO hadde ikke 40 sa han. Får gå inn til starten igjen å se om det er noen som har truffet noe.

Da jeg veide inn ledet Tonje på 1520 gram, men jeg tok over ledelsen med mine 1760 gram. Alle uten Mats hadde veid. Men er vel han jeg var mest redd for ut fra praten som gikk ute på isen også. Viste seg at han hadde 56 fisker, og da kommer han til å ta meg. og det gjorde han, med sine 1940 gram. Grattis Mats.

Dagens resultater:

Fatter ikke hvorfor det var så dårlig på Elgsjøen idag. Var jo dårlig på Helset igår også, så kan rett og slett være at det er feil trykk i lufta for abboren nå. Vet ikke når neste gang jeg kommer til å dra på Elgsjøen, men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel en tur der neste år også.

Atter en helg er over, og neste helg er det sesongåpning for konkurranser i Norge. Som vanlig i Trysil. Landsjøen lørdag og Søndre Ulvsjøen på søndag. Jeg gleder meg. Får jo normalt ikke til Trysil, men avsluttet jo forrige sesong med totalseier på Eltsjøen i stiv konkurranse, så satser på at jeg kan være med å prege resultatlistene til helga også. Tiden vil vise. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment