Totalt antall sidevisninger

lørdag 16. desember 2017

2017-12-15 Myskacup nr.1 - Sillongen

Sesongens første VM-uttak i myskafiske, og den går på Sillongen. 42 startende, så den gode trenden som var i fjor holder seg. Rute 1 i år var på nordsiden av sjøen, og litt lengre vekk fra starten en den var i fjor. Jeg startet ikke i den største klynga som var nærmest starten, men satt heller ikke alene. Fòret 2 hull fra start med forskjellig mat. Førte hullet der jeg hadde matet for abbor fikk jeg faktisk 7-8 abbor, så en god start. Ble dødt, så matet litt mere og testet det andre hullet jeg hadde matet for mort. og fikk 4 morter der, så dette virket jo veldig lovende. men etter dette gikk det absolutt ikke noe særlig.

Så det fikk litt i den store klynga, men valgte å lete i det området jeg satt. Fikk en fisk her og der, men aldri noe i nærheten av dem 2 første hulla. Endte på 27 fisker, og dem viste seg å veie 1280 gram. Kaspersen var en dem i den store gruppa og han hadde 1420, så var nok ikke så mye bedre der borte. Andre veien satt det bare litt folk her og der, så fikk aldri med meg at dem fikk noe der. Men viste seg at Tonje, Kronvald og Dimman satt sammen og dem ble faktisk 1, 2 og 3 i denne ruta, og Tonje best av alle. Veldig bra. Hu hadde 87 mort og 1 abbor og dem veide 3260 gram. 7 hg forran Dimman. Jeg selv havnet på litt stusselige 19-plass. Satt relativt nærme Odd H hele tiden og han havnet faktisk bak meg, så jeg fisket vel ikke veldig dårlig, men satt litt feil. Jaja, er i rute til idag, så får prøve å klatre.

Resultater rute 1:

Rute 2 er jeg mye bedre kjent i. Startet der jeg ville, men det gjorde også 20 andre. Fant ett hull som ga brukbart, men kun en og annen strøfisk rundt. Dårlig snitt var det også. Endel i området som plukket noe. Traff etterhvert på Fjellis som kom borrende fra starten. Han hadde ikke fullt så mye som i rute 1 sa han. Jeg påsto at denne ruta virket endel vanskeligere en rute 1 idag, så om han tror han har 1,5 kilo nå når tiden start er over så tror jeg han har bra. Så siste halvtimen at både Jonny, Jørn og Kaspersen plukket brukbart. Prøvde rundt alle 3, men fikk dessverre særs lite. Endte på 29 fisk. 2 mere en i forrige runde, men dårligere snitt, så jeg har ikke 1 kilo i denne ruta.

Møtte på Tonje, og hun hadde dessverre lite fisk, så kom til å falle litt nedover. Fjellis hadde ca 1,5 som han tippet, og var største posen jeg hadde sett så langt iallefall. Mine fisker veide 860 gram, og det ga en 17.plass i ruta. Ikke bra nok. 19+17 ga tilslutt en 18.plass idag. Denne må jeg klare å stryke senere, ellers blir det ikke noe landslag.

Fjellis vant ruta med 1580, og vant også totalt med 6+1=7poeng. Nr.2 ble Svein med 5+2, og også 7 poeng men dårligere plassifre. Cato nr.3 med 4+4,5=8,5 poeng. Tonje fikk en veldig respektabel 8 plass totalt med 1+21,5=22,5 poeng.


Fullstendige resultater fra dagen:

I morgen er det Skumsjøen og NC nr.1, så får håpe på en bedre plassering der. Sees i morgen folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment