Totalt antall sidevisninger

fredag 29. desember 2017

2017-12-29 Julekule på Skrukkelisjøen

Vi ble 21 stk idag. Tunge forhold på isen. 40 cm snø som var særs tung å gå i. Valgte derfor at vi kunne bruke veien bortover slik at ikke alle skulle bli sittende i starten. Tror folk skulle slitt med å ta seg noe særlig lengre en til sundet om vi ikke hadde brukt veien.

Jeg tenkte å fiske med Fredrik idag. Han lå litt forran meg, så jeg fortalte han hvor han skulle krysse sjøen for å starte der vi hadde tenkt. Siktepunktet jeg ga han var litt for langt vest, men ingen krise. Der vi egentlig skulle ha startet var det allerede 4 personer, så helt greit å starte alene 150 meter lengre vest.

Startet å fiske og var litt å få i alle hulla, men ganske så tregt. Testa myskaen også, men var ikke noe bedre på den, så valgte heller å "jage" strekka med tafsen. Kom etterhvert dit dem 4 andre hadde startet, og da slo vi bare et og annet hull på yttersiden av dem gamle hullene. I jakt på å ta igjen Remi og Jim som fisket seg oppover strekka.

Hadde fisket i 2 timer og 20 minutter før jeg kom meg opp i 100 fisk. Visste ikke helt hvordan det var i forhold til andre. Litt senere hørte jeg Fredrik spørre hvor mange Remi hadde, og hørte han svarte ca 150. Jeg så på tellern min da og jeg hadde 146. Så da hadde jeg kanskje ikke en så dårlig start alikevel.

Fikk slått ett og annet hull først av oss 4, og dem 3-4 hullene jeg fikk lagd først følte jeg var dem jeg fikk flest fisk i. Iallefall et par av dem hadde jeg 15+ fisk i.

Vi var langt øst i sjøen og ville ikke risikere å komme for sent inn, så vi ga oss 7 minutter før tiden og startet med å krysse sjøen på vei mot veien. Remi hadde endt på 195 sa han. Jeg endte på 189, så da vil snittet på fisken bli avgjørende. Kom tilbake til parkering i god tid, så vi kunne ha fisket tiden ut.

Hørte at Hønsen hadde 212 fisk, så blir vel fort han som vinner da. Om ikke Odd H har ennå mere, men det hadde han ikke.

Hønsen vant på 7530, Remi 2 på 6620, jeg 3 på 6 kilo blank og Odd H 4 med 5540. Snittstørrelsen på fisken til topp 3 blir da 7530/212=35,51, 6620/195=33,94 og 6000/189=31,74. Jeg kom ikke helt godt ut av den snittkampen. Hadde f.eks jeg hatt snittet til Frank hadde jeg endt opp med 6710 gram, og ville da ha slått Remi.

Imponert av Fredrik idag med 3 kilo blank i parløp med meg. Gutten tar stadig steg. :)

Jevnt fight i topp 2 i dameklassen også. Tonje hadde 5070 og Kjerst hadde 5050. Små marginer. :)

Fullstendige resultater fra dagen: http://gabloggen.blogspot.no/2017/12/2017-12-29-resultater-julekule.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment