Totalt antall sidevisninger

fredag 22. desember 2017

2017-12-22 Førjulskule på Svea, Hadeland

Brukte denne som julekulevann tilbake i 2015, og da vant Hellerud på ca 10,5 kilo. Pene fisker. Blant annet 4 stk over 500 gram. syns det var på tide å teste dette vannet igjen etter et friår i fjor. Vi ble 8 stk til start idag. Så si alle startet der det ble vunnet sist, så folk hadde nok gjort hjemmeleksa si.




Jeg prøve å sette meg der jeg trodde det ble vunnet sist. Satt jo ikke der selv, så ikke helt 100 på hvor det var. Men satt meg rett i fisk, så var nok ganske riktig plass. Var særs trått EGENTLIG, så måtte sitte å gnu lenge for hver fisk, men endte opp med 21 i første hullet selv om jeg sikkert brukte over 30 minutter i hullet. Bra snitt da, så MÅ jo lønne seg å gnu så lenge man får fisk. Tonje fisket rundt meg, men fikk bare 2 stk på samme tiden.

Startet å leite litt rundt omkring i samme område etter første hullet. Gikk ikke mere en 4 hull før jeg fant et par fisk til. Fortsatte å lete, og bumpet borti en og annen her og der, men aldri i nærheten av slik første hullet var. Tonje og Almantas fant et ok hull hver seg litt bortenfor, så da gikk jeg også dit. Hadde et hull med 5 stk der.

Ble rotende rundt i relativt samme område hele dagen, og endte opp med 47 fisker. Hadde endel flere en både Tonje og Almantas. Hadde mere en Cato også, for han var innom å pratet en tur. Jan I og Geir Johnny var i andre enden av sjøen, så hadde ikke kontroll på dem, men om fisken sto noenlunde likt som for 2 år siden så skulle dem ikke bli noen trussel tror jeg.

Martin og Lukas ga seg en time før oss andre. Martin hadde 2 fisk og junioren Lukas hadde dessverre blænket. Var særs trått idag, så forstår at det kunne være vanskelig å lure noen idag.

Kom inn igjen til bilen og så at Geir Johnny hadde dratt og satt igjen en bitteliten pose. Var 1 fisk i den. Jan var der fortsatt, men dessverre hadde han også blænket.

Mine 47 fisker veide 5620, noe som gir et snitt på 119,5 gram. Var mye pga det fine snittet at jeg la kule hit i utgangspunktet. Artig med litt halvgrov abbor.

Premierte 2 stk idag, og jeg vant, mens Tonje ble nr.2 med sine 2570 gram.

Fullstendige resultater her: http://gabloggen.blogspot.no/2017/12/2017-12-22-resultater-frjulskule-svea.html

I morgen er det lørdag og dem fleste har vel tatt seg julefri. Mulig endel har endel handling å lignende å gjøre i morgen. Men uansett blir det kule på Fjorda, og det er vel et vann folk strekker seg smålangt for å få vært med på. Kula der i fjor samt konkurransen som var der så var det en vinnervekt på rundt 20 kilo begge gangene, så nok av fisk der iallefall.

Håper at mange har muligheten til å være med i morgen. Jeg gleder meg masse iallefall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment