Totalt antall sidevisninger

søndag 18. mars 2012

2012-03-17 KM isfiske SFK Acerina - Lundebyvannet

Kvelden i forvegen fikset jeg klar 8 stikker:



Ved oppmøte kl 9 så var det tåke, duskregn og en par varmegrader. Og i tillegg fikk jeg høre at vinnervekten mulig var ned mot 1,5 kg. Dette kunne fort bli en ufyselig dag. 10 mann stilte til start.

Gikk utpå isen kl 09.30, og vi skulle fiske fra 09.45 til 12.45. Jeg visste særdeles lite om sjøen. Ikke hadde jeg studert kart i forkant heller. Så ikke sjøen før vi gikk ned heller, for var skog mellom der vi parkerte bilene og sjøen. Hadde også hørt at det var ganske så småvokst abbor på denne sjøen. Ofte 10-20 gram.

Jeg så et fint skjær som lå omtrent midt utpå sjøen. Sånn ca 200 meter å gå :-P. Gikk ut der, og så at det var mye gamle hull etter en konkurranse som hadde vært der tidligere i vinter. Skulle borre fast borret i isen, og merket da at det var pil-is. Så liksom ut som det var masse isbiter i hullet etter man borret hull. Men var vel såpass tykk at den skulle holde ut dagen i alle fall.

Borret vel 10-15 hull pluss prøvde noen gamle åpne hull, og kun 1 napp. Og den datt av på vei opp. Så meg rundt for å se om det var ei strekke med land jeg kunne sitte alene. Alle de 9 andre som var med hadde funnet hver sin strekke å fiske på. Ikke mange sekkefiskere i Acerina alså ;-)

Var ingen som satt langs badestranda, og mot venstre sett fra oppmøtestedet. Innerst i vika der satt Spersen. Men hadde da en strekke på 200-300 meter jeg kunne prøve å finne noe.

Lagde meg et hull 70-80 meter fra land. Var noen gamle hull der. Fikk 1 fisk i ca annenhvert hull der. Gjorde vel 40 + hull i området. Begynte å bli litt vekt i alle fall. Ca 1 kg, og 1 time igjen. Lå jo fortsatt i bakhodet at 1-2 kg kunne holde for å vinne. Men fikk lyst til å prøve ennå nærmere land, så borret meg ei stripe innover. Når jeg bare var 10 meter fra sivet, så fikk jeg 8 abborer omtrent på veien ned. Men ble like fort stille som dem hadde kommet. Borret ennå nærmere sivet, men ikke noe der. Gikk da ut til hullet jeg fikk 8 i, og borret 5 meter mot starten. Fikk noen fisker der. Fortsatte på den stripa, og fikk fisk i alle de hullene så vidt jeg husker. Begynnte å nærme meg 3 kg, men tiden rant ut for meg.

Kjente på meg at når jeg fikk så bra på den stripa, så var det ikke noe 2 kg i vinnervekt i dag. Jeg hadde jo fått ca 2 kg siste 45 minuttene på den stripa med 12-15 hull.

Runar var førstemann som kom inn til starten etter meg. Han hadde sittet veldig rolig i dag, til å være han. Han hadde bare mysket og slappet av. Ingen gutsing. Han hadde 17 fisk færre en meg, og i tillegg dårligere snitt. Jaja, aksnkje jeg ikke hadde gjort det så ille alikevel?!

Neste som kom inn var LEE, og han hadde truffet bra på slutten. Så i bøtta hans at det lå flere fisker rundt hektoen der. Tippet det skulle bli jevnt mellom meg og han.

Etter hvert kom alle inn, og så at de fleste hadde ganske bra. Og Christer så ut til å stikke av med seieren.

Slik gikk det:

1.       Christer Fossen                4 060gr

2.       Arild Holstad                     3 810gr

3.       Jan Morten Fossen        3 310gr

4.       Tonje Hauger                   3 140gr

5.       Lars Erik Eriksen               3 010gr

6.       Niklas Strengelsrud        3 000gr

7.       Kent Fossheim                 2 480gr

8.       Runar Sperstad                1 930gr

9.       Pål Sindre Svae                 1 740gr

10.   Jan Tore Tønsberg             500gr

Jaja, ble ikke noen bra plassering på meg, men shit au, meiting snart uansett :-P
Men Lundebyvannet var langt fra så ille som jeg var redd for. Og duskregnet ga seg ganske snart etter vi startet å fiske. Og abboren der var høyrygget som 15 grammere. Østfold vøtt. Rart dette for en Hedmarking. :-P

Grattis til Christer som klubbmester i isfiske i Acerina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment