Totalt antall sidevisninger

lørdag 10. mars 2012

2012-03-10 Øyernmesterskapet i isfiske

Utgang ved Lund Gård. 1-2 varmegrader og sol, men en del vind, og den ble bare sterkere og sterkere utover dagen. Blank is, og litt flekkvis overvann. Borret noen få hull i overvannet, men det var håløst, og overvannet tok rennafart ned i hullet.

Stakk et par kilometer sørover. Startet bak et skjær/øy. Fikk ikke fisk i de første 20 hullene. Gikk og borret med 30-50 meters mellomrom å alle dyp fra 3 til 15 meter. Etter å ha gått slik i en times tid, så fikk jeg øye på en kar som borret med 5 meter mellomrom. Borret meg i retning han, og når jeg kom 50 meter bak ryggen på han, så fikk jeg fisk. Første jeg fikk var en fisk på ca 2hg. Så kom det 3-4 små (30-40 gram). Eskildsen kom nordfra, og Runar kom sørfra. Litt senere kom også Tonje og Holstad nordfra. Hadde et hull ved siden av Runar der jeg fikk 5 stk på ca 250 gram. Blir fort vekt når man treffer på Norsabborer.

Det var absolutt ikke drag i dag. Måtte ha på agn for å få fisk. Ble tassende rundt på det platået resten av dagen. Siste hullet, som var et gammelt hull så støtet det mye, og dem løftet pilken. Typisk Norsfiske. Fikk vel kanskje 7-8 hg i det siste hullet på 3-4 minutter. Det støtet som bare F når klokken min slo 14.00.

Endte opp med 69 fisk, som veide 4.941 gram. Snitt 71,60 gram.

Vant herrer senior med dette, men var ei dame som fikk 5,3 kg. Tipper 2 minutter til i siste hullet hadde holdt, men shit au. J

http://www.njff.no/portal/page/portal/ostfold/lokallag/baastad/nyhet?element_id=155684007&displaypage=TRUE
Likte meg meget godt på Øyeren, og garantert en plass jeg skal tilbake til. Arrangøren sa han skulle ha stevne der neste år også, og da skal den også stå i terminlista til NJFF. Bare å møte opp!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment