Totalt antall sidevisninger

lørdag 31. mars 2012

2012-03-31 Rakkestadelva, Skjørtorp

Dette var ei ny strekke for meg. 5 stk møtte. Håvard, Alex og Fjellis var allerede på plass når jeg og Tonje kom frem. Tok en titt på elva, og den så ut til å være en 18-21 meter bred.
Tok en råsjans og blandet meg 1 kg Sensas Crazy Baits Gold fishmeal grunnfòr til 13 m TAP plassen. 2 kg pose med Geers Voorn svart til topp7 plassen etter mort/flire.

Trakk peg 1, nedstrøms kant mot broa. Nedstrøms er jo somregel best, så selvsagt fornøyd med den trekkina. Fikk Alex på min venstre side på peg 2.

Loddet dypet, og viste seg å være en full topp 4 carp på 13 meters plassen. Flatt og fint, ingen snag. Nydelig. 4 gram flat sto nesten perfekt. 3,5 gram hadde vært helt perfekt. Loddet meg innover, og det var flatt og fint på topp 7. Ca 50 cm grunnere der en på 13. Brukte en 1 grams rund her.

La i 6 baller med en god del caster og død maggot samt noe klipt mark på 13. På topp 7 la jeg i 6 baller med litt caster i.

Startet på topp 7 plassen. Alex fikk fisk før meg. Han fikk en mort på topp 4 skrått nedstrøm mot meg. Sikkert bare 1 meter fra sivkanten. Gikk vel fort 30 min + før jeg fikk kontakt med fisk. Det var ei flire på 80-90 gram. Det rare var at den tok på vei ned når jeg tok et nytt utlegg. Prøvde etter dette å løfte/senke tacklet oftere. Fikk etter hvert en par til. Også disse på on-the-drop.

1 time unnagjort, og på tide å prøve 13 m. Duppen oppførte seg rart, så ut som den var på vei under, så løftet den. Kroket rett i noe drit. Duppen sto i spenn 1,20 over vannflata. Hmmm… Fikk dratt av fortommen, og ut igjen. Samme driten skjedde. Aner ikke hva det var utpå der. Fant ikke noe når jeg loddet.

Hadde ikke noe annet valg en å starte en ny plass. Visste det var samme dyp på 11 meter, så la i 4 nye baller der, og latt den ligge i fred å lade en stund.

Inn igjen på topp 7. Fikk mort der nå. Også denne på on-the-drop. Valgte da å flytte bulken 1 meter opp. Hadde bare satt opp et gammelt tackel, så når jeg drev å flyttet på blyene så røk sena. Dritt! Opp med et annet tackel. Brålodde dypet på nytt igjen. 1,5 gram denne gangen, for hadde ikke med meg flere 1 grammere. Og denne hadde stålstamme, og ikke carbonstamme. Ikke optimalt når fisken synes å ville ha agnet on-the-drop.

Fikk ikke noe mere på denne plassen etter det. Gikk da ut på 11 og prøvde med mark. Fikk ei flire på nesten 2 hg. Men kjente ikke noe mere. Inn igjen å prøve topp 7. Ingenting. Alex var nå oppe i nesten 20 morter på denne plassen 1 meter fra sivet. La topp  7’en min i spraybaren, og brårigget opp en topp 4 for å lage meg en nær-sivet swim jeg og. Var bare 35 minutter igjen, men når ingen av plassene mine fungerer, så må jeg finne på noe. Ferdig rigget, og loddet. La i 2 håndfulle baller med pinkies i.

Stanga jeg hadde i spraybaren måtte sjekkes. Supertøggen maggot på. F… hadde vært en mort eller flire der mens jeg rigget da. Men kjente ikke noe når jeg fisket der.

Ut på 11 igjen. Ingenting.

5 min igjen, og prøver da topp4 swimmen. Fikk 1 liten mort der på de 5 minuttene. Jaja, en er bedre en ingen. For tror ikke jeg hadde fått noen på topp 7 og 11.

Ingen bra dag på jobben, men fikk da lært litt om strekka.

Innveiing.

Startet hos meg.

Mine 5 flirer og 6 morter veide til sammen 920 gram


Alex hadde en 20-25 mort. Alle utenom 1 på topp 4 plassen. Den siste fikk han på feederen.


Tøddy hadde fått fisken sin på topp 5 skrått nedstrøms, samt noen av de finere flirene på 11 TAP. Totalt 68 fisker. Var klart best 30 cm over bunn sa han. Og han tippet han ville hatt en del mere om han hadde fisket 4 meter toppknytt i stedet. Han syns også en liten fòrball på annenhver mort funket bra.


Tonje hadde fått mesteparten av sin fisk på topp 6. Fikk også ene brasma si der. På 10,5 meter fikk hu 1 brasme, 1 flire og 1 mort. Totalt 43 fisker. Meget bra!


Fjellis på oppstrøms kant fikk 3 brasmer på bolo, og resten på 11 meter TAP. Taktisk seier til Fjellis.
Peg 1 Niklas 920 gram
Peg 2 Alex 760 gram
Peg 3 Håvard 2880 gram
Peg 4 Tonje 3180 gram
Peg 5 Fjellis 4740 gram

Nye tak i morgen. Da er arenaen Mysenelva, og vi blir vel minimum 4 stk da også.

2 kommentarer:

  1. Bra oppsumert niklas :)

    Tror du kunne ha fått noe på bolo du også, men ble jo litt skeptisk til Grazy bait.......

    Ellers så jo dette ut som en spennende strekke.

    Gleder meg til onsdag sammme hvor det blir !

    Fini

    SvarSlett
  2. Takker FInn.

    Jo, det kan hende jeg kunne fått noe på bolo også. Men jeg fisket 13 tap, og da ville boloen vært liksom 1-2 lengre over en det. Fjellis kjørte jo 11 TAP, og da får man mere separasjon mellom swimmene.

    Jeg var også skeptisk til Crazy bait'en, men må jo teste litt og da. Var jo bare ei kule liksom. Fikk jo ei 2hg flire på den plassen,

    SvarSlett

Post Comment