Totalt antall sidevisninger

tirsdag 27. mars 2012

2012-03-25 Norgescupstevne nr.1 2012/2013 - Næra

Etter lørdagskonkurransen på Næra dro vi 7 stk fra SFK Acerina opp til Lillehammer for overnatting på hotell der. Rask dusj ved ankomst, deretter en times jobbing med å lage resultatlista og legge den ut på Raufjøringens hjemmeside.
Deretter hadde vi en samling på rommet til Runar, Arild og Lars Erik. Pratet litt løst og fast om dagen, hvordan bettet på Næra var, etc etc.

Avsluttet dagen med et bedre måltid på Egon, så var det tidlig senga.

Hele 153 mann møtte opp på Næra på søndag. Og det ble 17 lag påmeldt i lagkonkurransen. Ser ut til at det er mange som syns Næra er artig å fiske på. Er jo ikke så mange sjøer vi har som det innimellom vinnes på over 20 kg, og 10-20 mann passerer 10 kg.

Jeg vurderte en stund å dra til sagbruket i Sør-Næra, men var litt usikker. Pratet litt med Fjellis, og han mente at Sør-Næra ikke hadde vært seg selv siste par årene. Hverken på konkurranse eller på trening. Og ja, jeg husker det var dårlig sist konkurranse jeg var nede på Sagruket. Så da ble det til at jeg og Tonje gikk opp dit vi fisket året før. Er bare en kort rusletur, og var fremme etter litt over 20 minutter.

Fikk litt fisk i 3 av de 5 første hullene, så virket som det var et annerledes fiske en gårsdagen. Da fikk man jo fisk i hver 30 hull, men da man først traff, så kunne man jo ta 50+ fisker. Borret på oppover langs landet, men merket at jeg ikke ville klare 17 kg som året før. Men så også mange andre som flyttet seg mye. Etter 2,5 timer startet Tonje å gå tilbake der vi hadde fisket å fiske i de gamle hullene. Jeg valgte å borre meg tilbake, men på utsiden av hullene vi hadde lagd på tur nordover.

Jeg så hun i en del av hullene satt lenge, så forto hu fikk en del i de gamle hullene. Jeg fikk bra i et par av de hullene langt ut, men det var også mange bomhull. Bestemte meg med ca 45 min igjen at jeg også måtte gå i gamle hull. Fikk en del i gamle hull, men syns det var mye smått. Fisk helt ned i under 10 gram.

Tiden rant etter hvert ut, og jeg endte på 306 fisker og 12810 gram. Snitt på 41,86 gram.

Tonje hadde rundt 260 fisker, og hadde holdt bra følge med meg i dag. Bra fisket Tonje!

Kom inn til start igjen, og så at en del hadde bra poser. Brodern, Tommy Gustavsen og Jørn hadde sittet sammen og truffet bra. Alle hadde 15+. Christer og Eskildsen hadde truffet bra et annet sted, og begge de hadde også over 15kg. Den som hadde truffet aller best, og som også hadde sittet alene så vidt jeg vet var Rune Grenberg. Han dro opp 20190 gram, og fikk totalseieren på det.  

2 gamle travere i Raufjøringen hadde fisket sammen, og også truffet bra. Erik Saghaug med 14710, og Anders Engen med 12890 gram. Synd disse 2 ikke er mere med og konkurrerer, for fiske kan dem virkelig. Det er det ingen tvil om. J

Tonje vant dameklassen rimelig suverent. Hun hadde 11865, og nr.2 i DS var Kjersti med 6820 gram. Dette er kun tredje gang Tonje er med på Næra, og hun har vunnet dameklassen siste 2 årene, så nå har hun 2 napp i vandrepokalen.

Marginene var ikke helt på min side idag. 35 gram opp til 10 plass, og 80 gram opp til 9 plass.
Fikk pratet med noen folk som hadde dratt til Sør også. Blant annet Fjellis og Ødegård. Og i etterkant kan jeg være glad jeg ikke dro i Sør, for der var det så si helt dødt. Fjellis tror han ble bestemann i hele Sør-Næra med sine 7010 gram, og en 39 plass i HS. Han var jo den som hadde frarådet meg å gå i Sør, men så gjør han det selv. Forstå det den som kan :-P

Lagkonkurransen ble vunnet av SFK Acerina med Christer, Eskildsen og Runar. Dem fikk til sammen 43135. Nr.2 ble mitt Raufjøringslag med meg selv, brodern og Finn. Vi hadde 38980. Det var 88 gram forran 3.plassen som ble Raufjøringen lag med Tommy G, Jørn-Andre og Fjellis.

Så resultatet i år ble altså 21 mann og 1 kvinne over 10 kg, og Rune da på topp med over 20 kg.
Fullstendig resultatliste her: http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=714

Pengepremier igjen, noe jeg syns er helt suverent. Rune stakk av med Lopez-stikka som Martin hadde sponset til totalvinneren. Premieutdelingen gikk rask. Syns det var et meget bra arrangement.

Eneste jeg ønsker å sette fingeren på, som kan utbedres til neste gang er at man er nødt til å ha startskudd både i Nord-Næra og Sør-Næra. Jeg hørte hverken startskudd eller sluttskudd, og det er ikke holdbart på et NC stevne.

Da er vel isfiskesesongen så si over for i år. Mulig det blir KM i isfiske for Raufjøringen 31.mars. Kommer til å se an hvor det blir arrangert. Blir det på Mesna, så blir jeg nok med. Blir det på en eller annen trå sjø i Trysil, så kommer jeg til å stå over. Og er usikker på om det blir noen konkurranse på Øyangen den 1.april. Blir det noe der, så blir det kanskje tur, for det er en klockren 10kg+ sjø om abboren er i farta der.
Rune og Tonje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment