Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. mars 2012

2012-03-04 - Konkurransedag nr.3 - Iberian Masters

Trakk peg C5. Lave nummer på C hadde vært bra dagen før. Cedric Roy fra Frankrike som hadde den peggen i går hadde fått 18.721 kg og ble nr. 11 på det. Vi stoppet på peggen til Håvard på A-seksjonen for å blande fòr. Vi hadde bestemt oss dagen før for og kun bruke opp det fòret vi hadde igjen. Så da ble det 2 kg Sensas Carp Black, 1 kg Sensas Carp og 1 kg med Tubertini Carassio-fòr. De 2 kiloene med Sensas Carp Black skulle senere vise seg å bli en mare.
Blandet også 10 kg med leem med litt bentonitt i for Carassiofiske på bolognes. Samt 3-4 liter med stickymaggot og grus.

Kom etter hvert frem til plassen min på C5, og denne gangen så det ut som jeg hadde fått en knallfin plass til bolofiske. En fin vik i vegetasjonen på andre siden, samt at jeg kunne drifte ned til den øya som lå i svingen der. Naboen min på peg C6 hadde en bedriten peg til bolo. Han prøvde å fiske litt der, men han bare snagget i undervannsgreiner, samt at det ikke sto noe fisk så langt fra land på andre siden.

Rigget som vanlig opp 2 stk bolostenger, 1 topp til margins og 2 topper til 13 m TAP.

Dario kom innom 15 min før start. Da hadde han fått tak i et ben til sidebordet mitt, som jeg hadde spurt han om han kunne få tak i. Han hadde bare lånt et ben av Rodolfo Frigeri som hadde 1+1 i seksjonsplasseringer etter de 2 første dagene.

Startet med og fòre 13 TAP. La i 15 appelsiner med den mørke blandingen. Skøyt deretter ut 20 håndfulle baller med leem ispedd en god del mais på boloplassen. Koppet deretter i 1 stk 250ml kopp med 50/50 mais og pellets på margins, samt 2 kopper med stickymag. Og tilslutt koppet jeg i 2 stickymagballer på 13 m TAP.

Det var dessverre ennå litt hardere vind en gårsdagen, så det så ikke lyst ut med tanke på bolofiske. Hadde jeg havnet på høyere nummer på C, så hadde jeg havnet rundt svingen. Da hadde jeg enten fått vinden i ryggen, eller oppstrøms, og det er jo suverent for bolofiske. Men startet alikevel med på fiske bolo. Med nedstrøms vind, så drifter duppen for fort, og carassioen vil ikke bite. Og det virket heller ikke å legge bly på bunn for å ankre opp for å senke farten. Jeg hadde Italieneren Gabba 2 plasser til venstre for meg, og han fisket med slider. Med den så får man jo druknet sena, og man kan fiske bra med det selv med relativt hard nedstrøms vind. Tok 10 minutter med boloen, men føltes som om tacklet driftet for fort. Hjemmehåpet Rafael Oviedo satt 2 plasser nedstrøms meg, og han var den første som fikk fisk rundt meg. Så fikk han 1 til. Begge på 13 TAP. Så fikk han oppstrøms meg 1 karpe, så 1 karpe til. Han også på 13 TAP. Så fikk Gabba en Carassio på slidern. Så fikk han rett nedenfor meg en carassio på TAP. Jeg satt der uten et napp. For hard vind på bolo, ikke et napp på 13 TAP, og for tidlig til at det skulle være noe på margins.

Etter 1,5 time så roet vinden seg litt, og jeg gikk ut på bolo igjen. Var såpass lite vind at duppen driftet sakte nok. Fikk en par carassioer rimelig kjapt. Så kroket jeg noe meget tyngre og hissigere. Fikk drillet den inn, og det viste seg å være en karpe på litt over kiloen. Min første karpe på bolo. Moro! Og da kan jeg i samme slengen nevne at Colmic XXT 250 er ei sterk stang. Mere en nok ryggrad til å takle karpene i strømmende vann. Faktisk nesten redd for at den kan bli vel brutal hjemme i f.eks Rakkestadelva. Mulig XXT 180 passer bedre hjemme. Vi får teste til våren.

Var vel ca 1 time med denne rolige vinden, og på den tiden fikk jeg 3 karper og 7 carassio. Fisket jevnt med Gabba i den perioden. Den største karpa jeg fikk var på ca 2 kg. Da den beit, så ville den på tur, men stoppet gudskjelov når den kom til klipset. Var klar til og klipse av, men slapp det. Fikk den deretter relativt greit inn mot bena med å drille fisken med stangtuppen lavt. Men da jeg løfter stanga så blir den jo vilter igjen. Den dreiv og svømte rundt foran bena på meg i 5 minutter før den endelig glei inn i hoven.

Da vinden ble for hard igjen, så måtte jeg fiske TAP og margins. Hadde noen få napp, men klarte ikke kroke en eneste fisk. Alle rundt meg «bagget» på 13 TAP. Jeg er helt sikker på at det var det forbanna svarte fòret som ødela. I går fisket jeg jo med det carassiofòret fra Tubertini på 13 TAP, og da slo jeg jo alle rundt meg. Tok ikke marginskongen i går, men han hadde jo ca 10-15 karper på margins.

Siste 20 minuttene så ble det mindre vind igjen, og da kroket jeg en liten Carassio på bolo med en gang. Den datt dessverre av en halvmeter før håven. Ut igjen, og nye fisk med en gang. Karpe som jeg ikke klarte å holde igjen, så den kjørte seg fast i noen kvister under vann. Måtte tilslutt dra så fortommen røk. Ny fortom på, og ny fisk med en gang. Carassio på 7-8hg. Det ble min ellevte og siste fisk. Så endte da opp med 3 karper og 8 carassio. Disse veide til sammen 9.811 gram. Dette ga meg en 15 plass på seksjonen.


Jeg var den eneste i mitt område som var klar for snellefiske siste 2 timene, for Gabba hadde kastet alle sine 3 slidere opp i vegetasjonen på andre siden, og de andre hadde enten den øya forran seg, eller ikke var interesserte i å fiske med snelle. Tror jeg skulle ha kommet veldig høyt på resultatlista i dag om ikke vinden hadde vært så hard nedstrøms. Neste gang jeg skal på Iberian så skal sliderstengene med. Hadde tenkt til å ta dem med denne gangen også, men ville prøve å pakke lettest mulig. Ble jo nok overvekt uansett.

Finn fikk 3.212 kg fra peg B-5, og det ga ham en 23 plass på seksjonen.

Håvard fikk 7.236 kg fra peg A-18, og det ga ham en 16 plass på seksjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment