Totalt antall sidevisninger

onsdag 9. mars 2016

2016-01-24 Isfiskekonkurranse på Hemnessjøen, Kraka

Er fortsatt laaaangt bak med blogginga. Og jo lengre det går mellom fisketuren og blogginga, jo mindre husker jeg jo. Og ennå værre er det når det går dårlig, for da vil man jo på en måte fortrenge det man har opplevd.

Hemnes var litt rar på NC'n i fjor, og mistenkte at den ikke hadde blitt noe bedre til nå. Småfisken har så si forsvunnet, og er jo veldig uberegnelig hvor man kan bumpe borti noe større fisk.

Totalt 68 stilte til start, så det må sies å være bra på et Østfoldstevne.

Jeg vurderte å dra langt nordover, men var litt for tungt føre på isen, så dro bare halvlangt. Startet et sted jeg ikke har fisket før. Men alikevel nærme plasser jeg kjenner brukbart. Men ikke et lugg på dem første 20 hulla. Heiv sekken på ryggen og dro lengre nord. 20 hull til uten et eneste napp. Sekken på ryggen igjen, og dro ennå lengre nord. Fikk 3 fisker utenfor en bankersplass. Bankersplassen ga null fisk, så den var ikke så bankers gitt.

Hadde vært innom flere sikre steder uten å få noe, så begynte å bli lei. Hadde noen plasser til ennå lengre nord, men slo det fra meg med tanken i hode at dem heller ikke ville gi noe.

Dro sørover igjen. Traff på ei lita klynge bestående av Dag E, Åge R, Christer og Gunnar. Så her var det vel noe fisk da. Hadde visst vært noen få kladd der en liten stund. Fikk 2-3 greie i første hullet jeg satte meg der. Bommet et par hull, så fikk jeg en par fine igjen. Kroket en som kjentes virkelig fin ut, men da røyk sena. Begynner å bli dritt lei senebrudd i år. Mistet mye pilker denne sesongen.

Det ble dødt her og, så jeg dro sørover igjen. Til der jeg startet. Langsæter'n satt der, og han hadde fått bra med kladd. bare 20 meter fra flere av hullene jeg hadde startet med her. Marginer. Men nå var det dødt her, så dro videre sørover.

Fikk en hektosfisk til når det gjensto 10 minutter. Tror jeg endte på 11 fisker. Hva i all verden har skjedd med Hemnes? Hvor er all småabboren?

Jeg hadde stusselige 1052 gram, og ennå så havnet jeg innpå øvre halvdel av resultatlista.

Resultater fra dagen: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Hemnes2016.htm

Vi får håpe det blir bedre bett til FM som går her siste helga i februar. Har iallefall vært klart bedre på Hemnes i sen feb-mars og april tidligere år. Desember og januar har vært vanskelige før også, men ikke så vanskelig som den nå er da.

Vinneren, Dag Morten Larsen, hadde ikke gått veldig langt forsto jeg. Hadde truffet kladd og dro opp 6740 gram. Langsæter'n hadde fått 6056 gram der jeg startet. Remi hadde fått 4214 på den plassen jeg vurderte å gå til når jeg heller valgte å gå sørover igjen. Rimelig stang ut altså. Bestemann fra klubben ble Jack med en råflott 4.plass med 3982 gram. Jeg ble nr.11 av 26 i HS med mine 1052 gram.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment