Totalt antall sidevisninger

mandag 21. mars 2016

2016-01-30 Pimpeltävling Glafsfjorden, Ingestrand

Er så langt etter på blogginga nå at jeg ikke husker noe særlig med detaljer.
Det ble bestemt sent dagen føre at man ikke kunne krysse sjøen grunnet dårlig is. Sikkerhet først, så det er jo greit nok selv om jeg da måtte legge noen ny planer.

På denne konkurransen startet jeg ute på noen grunntopper sammen med en 5-6 andre. Jeg fant aldri noe fisk her. Benterud fant noen få, og Tonje fikk vel også en og annen i det området.

Jeg dro bort til en av disse grønnpinnene som stikker opp i sjøen. Kjente ikke noe der heller. Dro litt innover i vika/sundet mot Kyrkviken. Ikke noe der heller. Stakk da utover igjen, og der fikk jeg mine første fisker.

Fikk ikke noe særlig rundt, men Klava hadde funne tnoe mere fisk 200 meter lengre bort, og hadde da dannet seg en ny klynge der. Fikk endel små fisk i et hull i den klynga. Så døde det igjen.

Dro da videre bortover landet. Prøvde å finne noenlunde samme dypet, og fikk en og annen videre bortover her. Så siste par timene ble jo mye bedre en første par timene. Husker ikke hvor mange fisk jeg endte på, men dem veide iallefall 1467 gram. 18 plass i HS, og ikke en konkurranse for historiebøkene akkurat. Og å bli slått av Døggern med 3 gram er helle rikke optimalt. Hehe.

Resultater fra dagen: http://www.sfktrekroken.se/wp-content/uploads/2015/08/2016-01-30-DM-Cup-2-p%C3%A5-Glafsfjorden-Ingestrand1.pdf

Perra vant stevnet med 5075 gram. Han er langt over middels kjent ute på Glafs sies det, og hadde tilslutt funnet en grunntopp uti der med noe jagende norsabbor. Beste norske ble Finn Arne på 2.plass i HS med 3369 gram. Han er jo heller ingen smågutt når det er snakk om å finne dem litt større abborene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment