Totalt antall sidevisninger

søndag 27. mars 2016

2016-03-26 Tävling på Fångsjön

Såre fingre etter Sporrsjön, men det er bare å bita ihop å kjøre på. Fångsjön idag. Nabovannet til Sporrsjön, så denne må man jo få med seg. Valgte å bli med brodern idag og, og da blir det jo som vanlig langtur. Han liker jo å gå langt fra starten.

Fisker så mye i påsken at man ikke rekker å gjøre noen analyse i forkant. Liker jo iallefeall å studere kartet å se etter øyer, viker, hvor langt det er til dem forskjellige stedene etc, men det har jeg ikke hatt tid til. Har jo ikke engang visst før dagen føre hvilken sjø vi skal fiske på. Og aldri vært på sjøene før. Neste år må jeg legge en plan for hvilke vann jeg skal fiske, og studere kart i ukene før jeg drar oppover.



Jeg og brodern dro i vei i front. Var ikke veldig mange som skulle så langt virket det som. Vi ende opp sammen med 3 andre. Slo meg et hull i siste sundet før enden, og gikk jaggu på en 200 grammer i første hullet. Dette kunne bli trivelig tenkte jeg. Bommet i neste 3 hullene. Men i 5te hullet så traff jeg på fisk igjen. Dro opp 11 kjappe halvfete abborer. Over 2 hg i snitt, så da var jeg jo oppe i rundt 2 kilo allerede 15 minutter fiske. God start.

Men så ble det mye bom. Fant ikke noe mere fisk i området, så da måtte jeg søke utover i sjøen igjen. Bommet masse. Gikk midt utpå den delen jeg var i. Var en 6- meter dypt. Fikk noen der ute, men det var 30 grammere, og ikke var det mange av dem heller. Borret meg videre utover i sjøen. Veldig kupert og fin bunn oppover der. Fikk en og annen abbor mellom 30 og 100 gram. Men var bare 1-2 i hvert 5te hull eller noe.

Dro videre utover i sjøen. Dem 3 timene nærmet seg slutten allerede. Satt en alene 200 meter fra land lengre ute. Borret 50 meter utenfor han, og der var det mort. Fikk vel 5-6 greie morter på 70-100 gram, men dem var vanskelige å kroke. Byttet da til en annen tafsstikke med litt mindre krok. Kroket da en stor mort, men den falt dessverre av 1 meter under isen. Ned igjen, og gudskjelov gikk det på en mort til, men den også datt av ca 1 meter under isen. Og etter det ble det stille.

Borret 3-4 hull til uten å kjenne noe. Stakk til et gammelt hull siste 2 minuttene og fikk da en 10 grams mort og en 10 gram abbor. Da var konkurransen over, og man måtte gå skuffet hjemover igjen.

Tipper jeg hadde rundt 3,5 kilo, og det blir jo selvsagt for dårlig. Spesielt når jeg hadde 2 kilo etter 15 minutter, for da vet man jo at andre har truffet slik 2-3 ganger i løpet av dagen og har mere.

Kom inn til start, og der møtte Tonje meg. Hu hadde funnet både mort og abbor og hadde veid inn 7 kilo. Så hu ville jo ha dobbelt av meg. Mine fisker veide 3670 gram.

Vant gjorde Lotta på 11,7 kilo. Stort sett abbor såvidt jeg forsto. Beste herre var Timo Jumisko med 11,2. Mikael Engvall ble nr.2 i herrer. Han hadde visst mest mort.

Da er det bare å ladde om og klargjøre seg for Gåxsjön. En sjø med myyyye stor abbor. Ble visst tatt rundt 50 abborer over kiloen på konkurransen i fjor. Helt sinnsykt isåfall.

Stillingen i interncupen etter første stevnet idag:


Dagens resultater:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment