Totalt antall sidevisninger

tirsdag 22. mars 2016

2016-03-19 Konkurranse på Sillongen

Sist jeg var her ble jeg nr.2 i HS og nr.3 totalt, så var ganske positiv til gjensynet med sjøen. Sist besto mesteparten av fangsten min av små morter. Thomas hadde vært på Kauserudtjernet noen dager før, og der var det lite fart i morten. Myskastevnet som var her på Sillongen den 7.feb i år ga også veldig lite fisk.



Somregel har jeg startet på en plass som kan gi noen få relativt store abborer, og i fjor fikk jeg også noen hektosmorter, mens denne gangen gikk jeg rett til plassen som bruker å levere endel småmort. Så ut som det var mindre vann i tjernet idag. Konturene langs strandsonen tydet på dette.

Lagde et hull på betryggende avstand fra land. Var ca 1 meter dypt der. Litt grunt, så lagde et hull 5 meter lengre ut. Fikk etterhvert 2 mort på myskaen der. Men uansett hvor lenge jeg satt å truet så fikk jeg ikke flere. Så at både Odd og Per-Erik fikk abborer på tafsen. Jeg ville helst få igang mort, men virka som det var veldig vanskelig.

Borret meg etterhvert utover. Nå med tafs, for å ha bedre sjans på abborene. I hull nr.5 fikk jeg først et par abbor, så kom det noen greie morter. Dem største mortene var tett på 100 gram. Ble dødt, så slapp ned myskaen. Fikk fisk på denne og, men overraskende nok var det abbor. Nytt nedslepp, og da var det noe som tok myskaen 1,5-2 meter over bunn. Yesss tenkte jeg, det er iallefall mort, men neida, var abbor det og. Hullet døde ut etterhvert.

Odd stakk etterhvert fra stedet. Litt senere dro også Hellerud. Jeg fikk nesten ikke fisk lenger. en og annen strøfisk. Borret meg utover i sjøen. Dro bortover til der jeg så Iversen hadde sittet lenge. Hadde også sett at han plukket litt fisk. Kom på slik avstand at jeg hørte han pratet med Hellerud som nå satt der. 22 fisker sa Iversen at han hadde. Trodde han hadde endel flere, for hadde sett han fått mange.

Tonje hadde også kommet seg bort til dem 2 nå. Så hu fikk 3 i et hull der. Jeg fant ei lita rose med noen få fisker selv. 30 meter før jeg kom til dem, og på innsiden av ei klynge med hull.

Brått var det bare 30 minutter igjen. Var dødt der jeg satt nå. Skal jeg lete videre eller skal jeg ta en siste sjekk der jeg fikk morter i starten. Jeg valgte det siste. Prøvde det hullet jeg hadde fått disse relativt fine mortene. Fikk kun 1 abbor der. Så bom i flere gamle hull. Fikk en abbor til i et gammelt ett. Ikke noe mere å kjenne, så prøvde dem hullene som Hellerud hadde startet i. Fikk en liten en i en av dem, og en abbor på tett opp mot 100 grami et annet, og så var dagen over. Fikk da 4 fisker etter jeg gikk tilbake, så var ikke en komplett bomtur iallefall.

Mine 33 fisker veide 1705 gram. Tonje hadde 40 fisker, men litt dårligere snitt. Skulle jeg ha disse grammene i min favør igjen. Hu veide inn posen sin, og den viste 1675, så ja, jeg hadde marginene på min side igjen.

Jeg ble nr.8 i HS idag. Greit nok, men endel dårligere en sist. Litt kjipt at nr.7 slo meg med 5 gram, og nr.6 slo meg med 10 gram. Marginer altså. Vant gjorde Odd H. Han hadde iallefall tatt en hel runde rundt sjøen, så hadde vel fått en her og der. God til å plukke han gubben der. Han vant da dette stevnet for 3je gang, og fikk vandrepremien til odel og eie.

Tonje vant klassen sin idag.

Fullstendige resultater fra dagen her: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Sillongen190316.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment