Totalt antall sidevisninger

torsdag 12. desember 2013

2013-12-10 Testfiske av Tullreien

Fri fra jobben i dag, så da må man få pilket litt. Litt dårlig is her nede i Østfold, så måtte kjøre litt nordover for å finne is. Vannet jeg dro var Tullreien. Hadde ikke noen ambisjoner om å fylle dunken eller noe slik. Kun komme meg ut å fiske noe abbor.

Var ikke ute på isen før i 12-tiden, men får fint fisket i 3 timer og da er det jo greit. Lå 2-3c m snø på isen. Tenkte å fiske av den strekka av sjøen jeg kjenner fra før å se om det var noe fisk der. Merket fort at det var dårlig da det gikk 4-5 hull før jeg kjente fisk. Fikk vel 1 på tafsen, og fikk en til i samme hullet når jeg testet myskaen.

Gikk 2-3 hull til før jeg fikk noen flere fisker. Gikk 20-30 meter mellom hullene når jeg ikke kjente noe og lagde 1-2 hull 5 meter ifra om jeg kjente noe. Var noe fisk langs hele strekka, men aldri noe ordentlige stimer. Mot enden av den strekka som normalt leverer fikk jeg dagens beste hull. 2 på tafsen og 6-7 til på myskaen.

Jeg gikk stort sett å leitet med tafsen og tømte hullet med myskaen. Prøvde en stund der å gå 4 hull på rad med myska, men da fikk jeg ingenting. Så kan se ut som den ville bli lokket inn med pilken, kunne få 1-2 på den så måtte man fiske myska for å tømme hullet.

Borret videre på ei strekke som normalt ikke leverer noe særlig, men kan være litt bedre abborer her. I dag var det dårlig fiske, og da var det heller ikke en eneste pinne å få på denne strekka.

På veien inn igjen så gjorde jeg en 7-8 hull på innsiden av mine gamle hull, og gikk kun med myska. Fikk kun 1 fisk til.

Ga meg etter 2 timer og 45 min fiske. Og klarte kun å skrape sammen 38 pinner. Veide dem når jeg kom hjem, og de strakk vekta til vanvittige 633 gram. Dagens snitt ble da 16,65 gram. Relativt vanlig snitt for dette vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment