Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. april 2017

2017-03-26 Glåmdalsmesterskapet - Storsjøen

Idag var det Glåmdalsmesterskapet på Storsjøen som sto for tur. Ikke fisket denne på våren på mange år. Syns det har vært dårlig fiske ut fra resultatene så har styrt unna. Men ifjor var det litt bedre vekter igjen, så da var det på tide å prøve seg igjen.

Valgte å stikke på en plass jeg ofte fisker på denne sjøen. Fare for at et er for sent å fiske der nå, men tok sjansen likevel. Vi ble som vanlig 15-20 stk utpå der. Men dessverre ikke noe fisk å kjenne. Kunne sikkert gitt seg på den plassen etter 5 hull, eller da egentlig 15-20 folk x 5 hull, men ble vel til at jeg borret 15. Folk forsvant herifra, og samme gjorde jeg. Slo noen hull nordover, for kan være noe større fisk på kantene. Og etter 5-6 hull nordover så traff jeg jaggu litt bedre fisk. Fikk en 250 grammer på tafsen før jeg gikk over på pimpel. fikk 2 til på den, så ble det dødt. Teste stormysken og fikk en til på den. Tonje og et par til kom til. Tonje fikk vel et par fisker, men kun på rundt hektoen. Men ble dødt her. Fjellis fikk vel også en på over 100 gram.

Fortsatte nordover, men ingenting.  Ikke så mye som et støt hverken dypt eller grunt. Ble enig med Tonje om å stikke ut igjen til der vi fikk noen fine. Men var ikke kommet noe mere der. Satt igjen 2 stk der vi begynte idag, så da fikk vi prøve der da. Hovde var en av dem som satt igjen, og han fikk en og annen på tafs og myska. Jeeg hadde jo bare 7-8 fisker, og han hadde over 60 sa han.

Startet å myska i nye og gamle hull jeg også da. Var en og annen, men absolutt ikke drag. Fikk 3-4 morter i et hull der også. Var borte i noe større også i det hullet det var mort, men falt av igjen. 2 ganger faktisk. Men på 3je forsøk satt den. var en abbor på ca 3 hg.

Rotet rundt utpå der til det var slutt, og endte på 41 fisker. 5 store og 36 små.

Vil jo ikke holde til noe selvsagt.

Vant gjorde Christer fra en helt annen del av sjøen. Pene 9105 gram. Nr.2 ble Remi med 6740 og nr.3 Jim med 6575 gram. Jeg var siste premierte i HS, 13 plass med 2755 gram. Ganske utrolig å klare å få premie på en skikkelig møkkadag, men var vel flere som følte det var en møkkadag sikkert. Var jo dem 5 store som reddet litt av æren for meg idag. Bingo og flaks i uflaksen.

Uansett grattis til SFK Acerinas storfisker, Christer Fossen, med tittelen årets Glåmdalsmester.



Dagens resultater: http://oslosportsfiskere.no/index.php?obj=nyheter&act=vis&id=1516

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment