Totalt antall sidevisninger

onsdag 12. april 2017

2017-04-12 Første dag i påska i Jämtland - Sösjön og Björnsjön

Hadde litt tid til overs når vi kom opp til Bräcke, så jeg, Tonje, Odd H og Fjellis tok ei timeskule på Sösjön mens vi ventet på at det skulle bli kveldstävling på Björnsjön.

Fisket bare rett ned for der vi parkerte bilene. Fant ganske raskt ei lita rose med fisk. Ikke mange fiskene i hulla, men pene fisker. Stort sett 1-3 hg. Var antall vi gikk for på denne kula, for vi slapp all abboren levende tilbake i hullet. Odd H tok en grei ledelse da han fikk 7 fisk i ett hull. Men etter det bommet han en stund. Jeg gjorde meg 3 hull helt inne ved sivet helt på tampen, og det midterste av dem 3 hulla leverte 6 fine fisker. Det var nok til at jeg stakk av gårde med kuleseier med 16 fisker. Odd H og Tonje havnet på 10 fisker, og Fjellis 9. Tipper mine 16 fisker var over 3 kilo.

Da bar det bort til Björnsjön. 5 min før vi gikk ut på isen kom Jesper og Knoppen. Knoppen hadde med adaptere til meg, Tonje og Odd H. Nydelig. Da får jeg testet drill for første gang i dag. Kveldskonken startet, og jeg begynte å fiske litt bortenfor der jeg startet i fjor. Tonje satt rett ved meg, og hu traff i sitt hull nr.2. Da var det jo bare å borre på hu. Fikk fisk i alle hullene rundt hu. Så ble vel i overkant av 20 fisker der. Men så ble det helt dødt. Jaget på nordover i sjøen. Fikk en her og der. Mest på pimpel nå i starten.

Etter ca 1,5 time og solen gikk ned, så ble det klart tråere, i alle fall for meg. Gikk mere over til tafsfiske. Fikk litt her og der, men ikke spesielt bra. Endte på 108 fisker, og ante ikke hva det skulle holde til. Tonje hadde 68 fisker. Kom inn igjen, og så fort at 108 fisker ikke kom til å holde til noen verdens ting.

Remi var som vanlig best av oss norske, og ble nr.2 i HS (4 totalt) med ca 7,1 kilo. Kjersti fikk vel 3.plassen i damer med 3,8 kilo. Det var dem 2 av oss norske som fikk pris i dag. Vant gjorde en veteran som jeg tror satt ganske nærmt meg, men mye nærmere land en jeg vurderte å fiske i dag. Var nok der jeg gjorde den aller største feilen i dag. Han veteranen hadde 7,8 kilo. Satt også nærme Leif Frank, og han hadde 6,6 kilo, så var nok fisk i omrpdet jeg dreiv, bare jeg som ikke klarte å fiske bra nok.

Resultater fra dagen: http://www.sundsjofiskarna.se/wp-content/2017/04/Bj%C3%B6rnsj%C3%B6kulan-2017-04-12-2.pdf

I år som i fjor så kjører vi en internt norskecup i påska, og stillingen etter dag 1 er som følger:
 
Vektene var sånn ca Remi på 7,1, Tommy 5,3, Odd H 5,1, Christer 4,2, Kjersti 3,8, Niklas 3,6, Fjellis 3,5, Tonje 3,0 og Jim 2,9.
Nye tak i morgen. Både dagtävling og kveldstävling.
Ps. Drill var latterlig konge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment