Totalt antall sidevisninger

torsdag 13. april 2017

2017-04-13 Åke-kule på Hammerdalsjøen

Første økta i dag var en 2 timers kule i sørenden på Hammerdalsjøen, uten utgangstid. Var vel ca 30 stk med tipper jeg. Gikk et par hundre meter ut på sjøen til noen småskjær som stakk opp av sjøen. Fjellis startet også her. Han kjente en kjempestøt i pimpelen i første hullet. Jeg fikk en hektosabbor i mitt hull nr.2. Ikke noe mere, så da var det ut på KriKo.

Kjente ingenting på alle hullene jeg tok for å krysse sjøen. Helt paddeflatt ca 2,5 meter dyp overalt. Kom inn til landet, og gikk på en pen fisk på tafsen, men da røyk jo fortommen. Kjapt nedi med pimpelen, og da gikk den på igjen. Var en abbor på ca 4 hg. Tafskroken min satt nedi gjellene på den. Ikke noe mere rundt, så jaget på videre langs ladet der. Kjente ingenting. Kom opp til sperringa,, så da var dewt bare å borre seg på kryss over sjøen igjen.

Kom ca midt utpå, så fikk jeg en 50grammer. Fikk 2 til i samme hullet. Ikke noe på 2 hull i stjerna, men 3je hullet i stjerna fikk jeg en på ca 100 gram. Lagde ei storstjerne til rundt der igjen, og fikk en fisk til. Kun 5 min igjen, og da gikk jeg tom for strøm på drillen. Fisket da mine gamle hull siste 5, uten resultatet. Så da endte jeg på 6 fisk.

Dette viste seg å veie 810 gram. Mikael Engvall var suveren med 13 kilo mort. Største abborposen jeg hørte om var en som hadde 4,4. Tonje ble nr.4 totalt med litt over 2 kilo. Brodern og Fjellis fikk også premie.

Slik ligger det da ann i norske påskecupen:
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment