Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. april 2017

2017-04-08 Kule på Høversjøen

Idag skulle det egentlig være stevne på Sillongen, men dem hadde valgt å flytte det til Langvatnet i Snertingdal. Antagelig på grunn av at det var dårlig is på Sillongen. Hadde det blitt stevne på Sillongen, så hadde jeg dratt dit, for der liker jeg meg, men ennå noen mil lengre nord, 50 mil rundtur fra Askim, så valgte jeg å ikke dra på den.

Ble heller med på ei lita kula som dukket på opp Høversjøen. Vi ble 14 stk til start på kula. valgte å gå ut i nordenden idag, ettersom uansett dem fleste skulle gå langt nord.

Jeg satte meg til i området det bruker å bli ansamlinger av gyteklare abborer, men dem virket ikke å være klare idag. Gikk vel 5-6 hull før jeg fikk noe. Så at både Tørmoen og Tonje plukket noen, men ikke all verdens for dem heller. Fikk mine første fisker når jeg kom til Tonje. 4-5 hull der så klarte jeg å samle sammen 18 fisker.

Dette var ikke noe blivende sted, så dro sørover i sjøen. Fant etterhvert ei stripe med fisk som ga litt i hvert hull. I 4 hullet i den stripa valgte jeg å prøve myskaen også, os det leverte noen flere i antall en tafsen, men går jo endel tregere da.

Fortsatte på stripa nedover. Ble vel fort 10-12 hull i den stripa før det var et par hull jeg kkke kjente noe mere. Prøvde på innsiden og yttersiden, men ble aldri i nærheten av det jeg fikk i stripa. Teste noen gamlehull også. Fikk ikke noe særlig i mine egne gamle hull, men noe bedre i andres gamle hull. Dem hadde jo stått lengre og ladet også.

4 timer og 15 minutter forsvant relativt raskt, og ble stående med 136 fisker. Regnet med at det ikke ville være allverdens idag. Dem viste seg å veie 5670 gram. Det ble en 6.plass. 20 gram bak Tørmoen på 5.plass. Vant gjorde Hønsen med 8,6 kilo, og Christer 2 med 7,6 kilo. Tonje og Tørmoen som bgge ble sittende igjen slo meg.

Jeg hadde en plan om å gå opp igjen om alle forsvant, men det gjorde dem jo ikke. Hønsen som vant satt uansett lengre sør i sjøen, så var jo ikke vinneroppskriften å sitte langt oppe i nord uansett.

Men uansett greit å få tikket av den årlige vårkula på Høversjøen. Traff ikke på bettet idag, men slik er fiskinga. Var nok ikke nok vår ennå på den sjøen.

Resultater fra kula: http://gabloggen.blogspot.no/2017/04/2017-04-08-resultater-fra-kule-pa.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment