Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. april 2017

2017-04-02 Isfiskekonkurranse på Grønsjøen

Idag sto valget mellom Røgden med samme utgangssted som på NM eller Grønsjøen på Totenåsen. Var veldig i tvil en stund på hvor jeg skulle dra, men etter å ha tittet litt på resultatrykter på facebook, samt pratet litt med Dag Even, så falt valget på Grønsjøen.

Jeg og Tonje kjørte da til Sillongen hotell, men der var dørene låst og hotellet stengt, så da kjørte vi videre til et hostel i Gjøvik for å overnatte.

Kun rundt 30 deltakere med idag, men påskevær og god stemning, så skal det vel bli en fin dag uansett. Dro til en plass som visstnok skal være av dem bedre på denne sjøen. Men var mange andre som hadde samme tanken. Vi var vel rundt 10 stk som startet i dette området.

Ikke noe i hull nr.1, men fikk 2 stk i hull nr.2. Hvorav den ene av dem måtte da være tett på 2 hg. Artig. Fikke en til i hull nr.3, men så startet bomminga. Mange andre som bommet også, for flere og flere forsvant fra denne plassen.

Jeg borret meg i retning der jeg bruker å starte på denne sjøen. Halfdan, Ivers, Tonje og Fjellis gikk rett dit istedet for å borre seg dit. Sikkert endel lurere en det jeg gjorde. Hehe. Kom på snakkeavstand til Fjellis, og han sa han hadde i overkant av 20 stk da. Jeg hadde kun 7 stk. Iversen hadde allrede 32 stk sa han. Men så også at han stakk fra plassen, så var vel kun ett godhull og særs lite rundt. Så han satt å fisket Hellerud-style før han dro da.

Jeg snudde da, og prøvde meg grunt i retning starten igjen. Ingenting. Kom etterhvert bort til Hellerud. Jeg sa at jeg kun hadde stusselige 7 fiske, mens Ivers hadde HELE 32 fisk, og da råbra. Da har vel jeg gigabra jeg da svarte Hellerud, for han hadde 56 fisk. Aiaiai. Han hadde fått alt i starten sa han, før sola tittet frem. Etter sola kom hadde han nesten ikke fått fisk.

Jeg borret utover i sjøen, og fikk et hull med 5 fisker i. Nydelig. Please, vær et område med fisk nå da. Borret 2 bomhull, men i det 3je fikk jeg noen fisker til. Tonje og Fjellis kom sigende. Jeg fikk vel tilslutt 12 i det hullet. Borret videre rundt, men fant ikke noe mere før det var slutt, så endte på 24 fisker. Og kun store. Over 100 gram i snitt. Garantert. Hadde blitt veldig stusselig om jeg ikke fant den siste rosa. 7 fisker før det liksom.

Mine 24 fisker viste seg å veie 3630 gram. Snitt på råe 151,25 gram.

Huus vant med 7690 gram, forran Dysthe med 6410 gram og Hellerud på 6010 gram. Jeg fikk siste premien i HS, 6 plass. Slo Christer idag da. Det er ikke hver gang. :)

Resultater fra dagen: http://oslosportsfiskere.no/index.php?obj=nyheter&act=vis&id=1520

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment