Totalt antall sidevisninger

mandag 10. desember 2012

2012-12-09 Isfiskekonkurranse på Tørbergsjøen

Etter konkurransen på Landsjøen kjørte vi ned til Trysil-Knut og sjekket inn på hotellet. Tok oss noen øl og delte en par pizzaer på rom mens vi så sport på TV. Allerede kl 21 så var det natta mørkt.

Våknet opp kl 7, uthvilt. Gikk i vinduskarmen å sjekket hvordan det hadde gått med mine ferdigsollede fjærmygg som sto i vann. Bunnfryst gitt. Hehe. Bare å kaste altså. Var nok LITT for kaldt å stå i vinduskarmen når jeg hadde vinduet oppe.

Ned på frokost kl 8. Først en del egg og bacon, så et par skiver med ost-skinke-majones, så en bolle med corn-flakes i yogert, og et par skriver med melon. Pluss x antall glass med melk og appelsinjuice. Deilig start på dagen.

Kom ned til Tørbergsjøen, og det var overskyet, litt lett snø og ca 13 minus.

Gikk utpå, og hadde kommet over halvveis ned til enden, så merket jeg at jeg hadde glemt av agnboksen i bilen. Det er IKKE optimalt i Trysil, så da satte jeg bare fra meg sekken og borret der jeg sto, og gikk inn igjen og hentet agnet. Var ute igjen ved sekken 5 min før start. Gikk 50 meter til høyre fra der sekken sto og startet der.

Fisket med tafs i første hullet. Ingenting. Myska i andre hullet. Ingenting. Tafs i 3 hullet. Ingenting. Men i hull nr.6, da med myska så smalt det på en bedre fisk. Drillet den i 20 sekunder før den klarte å rive av 0,12mm sena. Kjip start. Kjente ikke noe mere i det hullet. Ikke i de 2 neste heller. Men borret et hull på yttersiden av det hullet jeg hadde på fisk, så fikk jeg en liten en. Ca 80 gram. Borret et hull ved siden av igjen, og fikk en på ca 2 hg. Ikke noe mere rundt. Så Tom Erling 20 meter innenefor meg fikk et par fisker. Alle 3 fiskene jeg hadde vært i kontakt med så langt hadde enten tatt på vei ned, eller dem satt på idet jeg løftet myskaen eller tafsen opp bra bunn etter å ha justert spolen for dypet.

Fjellis og Håvard kom fra enden og til området jeg dreiv. Var veldig grunt nede i enden sa dem. Under 1 meter. Håvard fikk noen fisker ganske raskt, men dem så små ut. Jeg gjorde et hull 10 meter på innsiden av Håvard. Jeg fortalte han om at alle mine 3 hadde tatt direkte etter jeg hadde borret. Men i dette hullet jeg satt nå så brøyt det med tradisjonen så langt. Fikk en fisk etter 2-3 min i hullet. Slapp ned igjen og fikk en til. Og neste nedslepp ennå en, så ble det dødt.

Jeg borret meg utover mot midten av sjøen. Så at Odd Henning også satt midt uti ei diger vik. Og han fikk også noe fisk så jeg.

Jeg fikk først fisk når jeg satt 30 meter på utsiden av Odd H igjen. Også den tok med en gang jeg kom til bunn. På tafs denne gangen. Odd H fortalte at han kun hadde fått fisk i dette ene hullet av alle hullene han hadde lagd.

Var kun 30 min igjen, så stakk helt inn til land. Prøvde en av de gamle hulla til Espen Kronvald. Satt en 150 grammer i første gamle hullet. Fikk skikkelig trua. Men det var det eneste gamle hullet jeg fikk fisk i av de 20 hullene jeg prøvde på slutten.

Så da endte jeg på 8 fisker i dag også da. Hmmm… Men hadde fått med meg i løpet av dagen at 8 fisk på denne sjøen var nok en del bedre en 8 fisk på Landsjøen.

Så det var noen som hadde større poser en meg, men  mange som hadde mindre også.

Mine 8 fisker veide 1091 gram. Det gir et snitt på 136,37 gram.

Fullstendige resultater finner dere her: http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=765

Dagens vinner, Per Erik Hellerud hadde fått mesteparten av sin fisk på pimpel. Odd H hadde all sin fisk i det ene hullet. Mine 1091 gram hold til en 8 plass og premie. Tom Erling ser ut til at han ikke ifkk noen mere en de 2 han fikk på innsiden av meg.

Og denne fikk jeg for dagens 8.plass:

Neste helg på Gjesåssjøen går det rykter om pengepremier :)

2 kommentarer:

  1. Vadå Nicklas ;) Skitfint pris om du skall spänna fast alla dina t-a-p toppar till nästa år och besöka oss här i Orsa ;)

    Verkar som om du har blivit lite "slö" numera när det gäller isfiske !

    Hae't Gött !

    SvarSlett
  2. Hei Jörgen.
    Ja det er et skitfint pris. Denne kan jeg bruke å strappe fast metprylene til tralla. :)

    Mulig jeg er litt slö på is ja. Dette var min første helg på is igår. Og Trysil sine sjøer er normalt ikke sjøer jeg gjør det bra på. Men jeg blir ikke hjemme forde. Åker tilbaks år etter år i hopp om å knekka koden.

    SvarSlett

Post Comment