Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. desember 2012

2012-12-11 Isfisketur på Grefslisjøen

Første feriedag i juleferien. Fikk ikke med meg noen på isen idag, så da gikk turen alene til Grefslisjøen. Christer advarte meg om at det somregel er kakaofarge på vannet der, men jeg hadde lyst til å teste der alikevel. Om det noengang er blankt vann der, så må det vel være nå etter 14 dager med mye minusgrader tenkte jeg.

Kom meg ut på isen kl 10.00. Borret første hullet, og jammen var det småkakaofarge på vannet. men ikke værre en at det absolutt burde være mulig å få litt. Første 10 hullene fisket jeg pimpel, men kjente ikke noe. Gikk over til tafs of fortsatte å borre meg rundt sjøen.

Hadde borret rundt halve sjøen da jeg plutselig fikk 2 små abborer på tafsen. Slapp ned myskaen, og hadde et lite napp til, men klarte ikke kroke den. Borret stjerna rundt, men ingenting. Så borret da videre sørover. Hele den vika der Mysenelva starter var under 1 meter dyp.

Fisket i 2,5 timer, og fikk aldri noe mere en de 2 abborene.

 
 

Nye tak i morgen med kule på Kløsa. https://www.facebook.com/home.php?ref=home#!/events/303318349787198/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment