Totalt antall sidevisninger

mandag 31. desember 2012

2012-12-31 Tafsetrening på Øymarksjøen

Å joda folkens, selvsagt har man fått seg en tur på is i dag også. Varmegrader og pissregn, men var da greit nok. Speilblank is, så fikk testet de nye broddene også, og dem fungerte meget bra.

Parkerte på Djupvik, på østsiden av Øymarksjøen. Var småglatt den siste stubben fra storvegen og inn på det lille hyttefeltet. Men hadde smeltet såpass i veien også at det var relativt bart i midten og på hver side av veien.
 

Var vel ute på isen et sted mellom 10.15 og 10.30. Så ikke eksakt på klokka når vi var i gang. Og vi i dag var meg og Tonje. Så relativt fin ut den vika vi gikk ut i, men på rundt 8-10 hull hadde jeg kun 1 abbor og Tonje hadde 3 tror jeg. Borret videre nordover i retning der jeg og Lennart avsluttet forrige gang vi var her. Fikk vel kun 1 første 6-7 hullene nordover. Når jeg var rundt 200 meter fra plassen, så traff jeg litt fisk. 30-35 fisker på tafsen i det hullet.

Testet en ny føler på tafsen i dag. Syns den var fin til å starte med, men etter hvert så sto den rett ned. Så den kan ikke brukes. Jeg plukket jevnt og trutt med fisk i hullene nordover. Alt fra 2 til 5 i hullene, men også noen bomhull. Var grunnere 50 meter fra land en det var 10 meter fra land. Et skikkelig undervannsplatå. 300 x 70 meter stort.

Fikk etter hvert en norsabbor på tafsen også. Ca 250 gram. Måtte da prøve å slippe ned pimpelen, men fikk kun en liten abbor på den. Nedi med tafsen igjen, men var ikke flere abborer i det hullet. Plukket 3 norsabborer til i løpet av neste halvtimen. Sto også litt fisk i det området jeg og Lennart avsluttet sist, men ikke så veldig mye, så borret videre.

Fikk ingenting inne i vika. Heller ikke et napp der Lennart fikk 48 fisk sist. Hadde byttet stikke nå, for å teste en annen type føler. Hadde bare fått en par 3 fisker på denne. Gikk over til Tonje igjen, og hun begynte å bli lysten på å dra hjem. Klærne våre begynte å nå metthetsfølelse på hvor mye vann dem kan tåle.

Jeg fikk en 3-4 fisker i det hullet jeg tok ved Tonje, men lagde meg et siste hull. Og i det hullet dro jeg 10 + fisker. Den nye føleren virket bra. Bedre en den jeg har brukt før. Men må teste den litt videre.
Øvre håndtaket på Mora-borret gikk helt i oppløsning idag også. På tide med nytt borr nå. Ser ut til at jeg får tak i et nytt et på Skrukkelisjøen rett på nyåret. Bilde av "håndtaket", eller egentlig mangel av håndtak, kan dere se på bildet nedenfor.

Vi ruslet inn igjen etter å ha fisket litt i overkant av 3 timer. Jeg endte på 135 fisker, og dem veide 4850 gram. Det blir et snitt på 35,92 gram.
 

Tonje fikk 120 fisk, og dem veide 3720 gram. Det gir et snitt på 31,00 gram.

Da var fiskeåret 2012 over, og jeg ser frem til fiskeåret 2013 som starter i morgen. J

Godt nytt år folkens!

2 kommentarer:

  1. Var det bara handtaget som lossnade eller gick "svängen" av ?

    Mvh Storm

    SvarSlett
  2. Hantaget lossnade. Men hadde også problem med låsen i håntaget. Jeg kan sende deg et kort etter jobben idag, på din epost.

    Mvh Niklas

    SvarSlett

Post Comment