Totalt antall sidevisninger

onsdag 26. desember 2012

2012-12-26 Romjulsnappet på Steinreien

Hadde sett litt på resultater fra tidligere år, og sett at den har vært dalende. I fjor vant Per-Einar Fjeld på 2070 gram, Så regnet med at man ikke engang ville trenge 2 kg for å vinne i år. Jeg sliter normalt på slike tråe sjøer, så mitt mål for dagen var å klare å få 1 kg. I fjor fikk jeg kun 610 gram.


Ruslet utover å tenke å starte på den plassen jeg startet i fjor. Var ikke noe bra der i fjor, men det er en litt sånn av og på plass. Og når dem først er inne der, så er det ofte pen fisk. Men på veien ut så ser jeg at Kirsti og Finn Willy er på vei dit. Vet dem satt på den plassen for 2 år siden også. Så jeg ombestemte meg der og da, og skar av til venstre i stedet.

Satt meg bare ned 30 meter fra land, der det ikke satt noen andre, og tenkte å fiske av den strekka jeg hadde forran meg uten folk. Allerede i andre hullet hadde jeg først napp på tafsen, men klarte ikke få dem på det. Slapp ned myskaen, og dem knabba myggen først, men så fikk jeg 2 på rad. En på 10 gram og en på 30 gram. En bra start til Steinreien å være. Hehe..

Var ikke noen fisker rundt, så borret videre innover i vika. Hadde vel ca 10 bomhull på rad. Da jeg var 10 meter unna 2 hull som jeg tror Jim hadde borret, så fikk jeg et hull med 4 på tafsen, og tror jeg fikk 4 til på myskaen. Neste hull fikk jeg også fisk i. Et bomhull, så 2 hull til med fisk i. Borret vel 20-25 hull i dette området, og ble på den plassen ut dagen. Var veldig dårlig snitt der syns jeg, men på Steinreien er jeg glad til, bare det er noe som biter. De 2 største fiskene mine i dag, fisker på 50-60 gram, fikk jeg når jeg satt fra meg stikka i fremlommen på sekken, og bare satt å så på føleren. Etter ca 30 sek så tok dem begge.

Når det var igjen 30 min så begynte jeg å fiske de gamle hullene mine. Rakk kun å fiske 6 av de 20-25 hullene, så der gjorde jeg en feil. Skulle ha startet med gammelhullsfiske tidligere.

Endte opp med 69 fisker, og de veide 1360 gram. Det ga meg et snitt på 19,71 gram. Var maaange på 10 gram, men ut fra snittet hadde jeg da omtrent like mange på ca 30 gram. Så snittet ble ikke så ille alikevel.

Til sammenligning hadde Christer også 69 fisk, men hans fisker veide bare 640 gram. Så han hadde et snitt på 9,27 gram. I andre enden på skalaen var brodern. Han får sjelden så mange fiskene på den dypkanten han fisker på, men går noen norsabborer der. Han hadde en på ca 5 hg, og en på 3,5 hg + 9 småtasser til. Så hans 11 fisker veide ca 950 gram, noe som gir han et snitt på 86,36 gram.

Var ikke mange store posene jeg så i veiekøen, men Jan Morten hadde bra så jeg. Han telte ikke fisken, men anslo det til 70-80 fisker, og han veide inn 1460 gram. Thomas Hesmyr hadde 102 fisker, men de veide ikke mere en ca 1100 gram, så han sleit også med dårlig snitt. Reinertsen hadde også en bra pose, men også hans veide ca 1100 gram.

Kjersti veide inn dagens største pose, på ca 1800 gram. Så det ble totalseier på henne. Grattis.

Var også lagkonkurranse idag, og den ble vunnet av SFK Acerina med Jan Morten Fossen, Christer Fossen og meg selv. Vi hadde tilsammen 3460 gram. Vi var faktisk hele 1010 gram forran lag nr.2 som var Mixlag med Finn Willy, Hønsen og Reinertsen.
Og da viste det seg at vinnervekten hadde sunket ca 300 gram til siden i fjor. 2-3 år til, så kanskje ingen kommer seg over 1 kg på denne sjøen. Hehe…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment