Totalt antall sidevisninger

mandag 17. desember 2012

2012-12-16 NC nr.2 - Gjesåssjøen

Jeg og Runar var en tur på denne sjøen på høstisen i fjor. Gikk mye bom den dagen, men traff også noe jagende abbor. Den turen hadde jeg 29 abbor, som veide ca 3,2 kg. Blogg fra turen. http://gabloggen.blogspot.no/2011/12/2011-12-15-isfiskepremiere.html

Siste gang jeg var på konkurranse på denne sjøen var 25 november i 2007. Da arrangerte Raufjøringen en lagkamp mot Odal og Eidskog her. Resultater fra den dagen kan leses her. http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=116

Før konkurransen så regnet meg med ca 5 kg på vinneren, men med det relativt store snøfallet siste døgnet før konkurransen så tenkte jeg en vinnervekt på rundt 4 kg.

Planen var å lete opp jagende abbor. Treffer man 2 stimer så bør man bli topp 3, treffer man bare en gang, så ser jeg for meg topp 15. Var mye folk som startet der jeg hadde tenkt meg å gå. Jeg startet 150 meter fra land, mens de andre satt stort sett 5 til 30 meter fra land. Fikk en liten abbor i hull nr 6 eller 7. Fikk en liten til i ca hull nr.20. Brodern fikk en 2 hg litt utenfor meg, og jeg fikk da en 1 hg ved siden av han. Fikk en 70 grammer i hullet ved siden av. Brodern borret videre, så jeg prøvde et hull bak der han fikk sin, og der fikk jeg en 250 grammer. Så borret meg jeg mot Christer. Fikk ingen ting der. Men Christer hadde fått ca 2 kg første kvarteret inne ved sivet. Hellerud som bare satt 30 meter bortenfor Christer hadde også fått bra første kvarteret. Fisker på 1-3 hg. Møtte på Tonje, og hun hadde sett at sønnen til Dag Even hadde plukket en del fine også. Og han hadde også fått dem ca samme avstand fra sivet som de andre.

Jeg borret sikkert 20 hull til uten å få noe. Var innom brodern en gang til, for han satt rolig langt ute. Han hadde bare fått 8-10 små på en liten rose der. Så jeg tok bare 1 hull hos han, så stakk jeg innover igjen. De fleste hadde flyttet seg nordover i sjøen, så jeg valgte og borre mellom hullene mot sør i stedet. Tenkte at nå når den værste borringen hadde gitt seg, så kan det hende jeg kunne treffe litt her. Fikk en ny 2 hg igjen etter en stund, men fortsatt kun 1 fisk i hullene.

Hadde kun 9 fisker når det sto igjen 15 min. Men vet at man kan vinne en konkurranse på denne sjøen på 15 minutter, så jobbet knallhard på videre. Tonje fikk plutselig 3-4 små abborer i et hull bare 20 meter fra meg. Jeg borret 10 meter fra hu, og fikk en 100 grammer der. Borret 5 meter lenger bort, og fikk en 30 grammer. Bommet på 2-3 nye hull, og var 1 minutt igjen på klokka. Lagde et siste hull, og smalt på en 200 grammer direkte, men dessverre bare 1 her og.

Endte da på 12 abbor som veide 1400 gram, som gir et snitt på 116,67 gram.

Visste jo at dette var helt håpløst dårlig av meg. Men fortsatt 4 fine stevner igjen i årets NC-serie, så absolutt muligheter for både nordisk og NC-serien fortsatt.

Ødegård ledet når jeg veide inn. Han hadde 5040 gram. Var borte hos han å spurte hva han hadde fisket med, og det var tafs. Tom Erling lå på 2.plass med 4,9, og han sa han hadde fisket myska. Hesmyr som lå på 3je hadde tafset. Vidar Årnes hadde veid inn mens jeg var borti i bilen, og ryktene gikk raskt på en ny leder. Med sine 7,7 kg så ville han komme til å vinne totalt. Jeg var da borte hos han og tok en prat. Han hadde valgt å fiske pimpe, slik jeg gjorde. Men han hadde fått fisken grunnere en jeg hadde fisket. Også han sleit med få antall fisker i hullene, men han hadde da et hull med 5 fisker, og noen hull med 3 og 2 fisker. Men de fleste hullene altså med 1 fisk i.

Best i det området jeg satt var Kirsti med sine 3568 gram. Tett fulgt av Christer med 3546 gram. En annen som fikk bra i det området jeg dreiv var sønnen til Dag Even. Han hadde fått 2330 gram.

Dagens resultater finner dere her: http://pimpelkonk.blogspot.no/2012/12/resultater-norgescup-nr-2-pa-gjesassjen.html

Jeg får gå i meg selv å se om jeg må roe ned norsabbor jagingen min. Prøve å være litt mere åpen for at man kan plukke en topp 5 plassering med f.eks tafs. Tiden vil vise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment