Totalt antall sidevisninger

tirsdag 25. desember 2012

2012-12-25 Kule og tafstrening på Kløsa idag

Jeg og Christer fra klubben, og så fikk vi besøk av Remi og Luci fra Pimpel Sør. Veien opp til sjøen var ikke brøytet, så Luci sleit med å komme seg opp siste bratte bakken. Christer sin bil tok seg greit opp. Når vi kom frem, så sto Lennart der. Han var bare kommet for å preke litt med guttane før utgang. Han hadde 5 seter, så han dro ned i bunnen av bakken og hentet Luci og Remi som måtte parkere der nede.



Var en del mere snø på isen denne gangen en sist jeg var her. Tror det var ca 20 cm med puddersnø. Vi gikk utpå isen ca kl 10.45, og skulle fiske fra 11.15 til 15.00. Christer skulle i noen selskaper etter fiskinga, så vi skulle da fiske i 3 timer og 45 minutter.

Var litt tungt å gå, så kom meg til inngangen på den vika jeg hadde tenkt å fiske. Var vel 3-4 minutter inn i fisketiden før jeg borret første hullet. Traff fisk med en gang, men dem var meget små. Så ut til at de var max 15 gram. Men ettersom det var såpass med snø på isen så valgte jeg å ta alt som beit. Bedre med små fisk en ingen fisk. Borret meg ei rose på 20 x 20 meter, og hadde vel ca 75 fisk der.

Borret meg videre langs land innover i vika. Kom ei lita vik i vika med et skjær på utsiden. Var veldig grunt på innsiden av skjæret. 1-1,5 meter. Var en del fisk i området, og her var snittet noe bedre en der jeg hadde startet. Det beste hullet i dag var også det grunneste. Tok vel 15 fisker der, og det var såpass grunt at jeg kunne dra fisken rett i hånda uten å varpe. Dagens beste snitt hadde jeg også i dette hullet.

Plukket litt fisk på begge sider av skjæret, samt på utsiden også. Ikke noe veldig drag, men plukket da jevnt og trutt. Så at Christer kom løpende fra der han hadde startet, og gjorde seg noen hull ute på ei grunne. Var ikke mange hullene han tok før han dro videre, så var tydeligvis ikke noe bra på grunna.

Luci kom også rundt odden. Borret et par hull på den store øya før han satte seg 30 meter forran meg videre innover i vika. Remi hadde drevet å fisket på andre siden av vika for der jeg satt. Og han bytte side nå, så han satt yttligere 30 meter bortenfor Luci.

Var bare 30 min igjen av fisketiden, og ettersom Christer hadde satt max 30 min inn, så safet jeg og pakket opp og gikk innover kl 14.45. Det siste kvarteret så borret jeg meg mellom mine egne gamle hull. Fikk bare en 3-4 fisker. Klokka ble 14.45 og jeg startet gåturen inn. Var inne kl 15.21, så hadde beregnet litt for god tid.

Jeg endte opp med 162 fisker, og dem veide 3070 gram. Snitt på 18,95 gram. Christer hadde 10 fisk færre en meg, altså 152 fisker, men han hadde en par hektosfisker. Fiskene hans veide 3500 gram, og det gir han et snitt på 23,02 gram

Luci hadde 122 fisker og 2640 gram. Snitt på 21,63 gram. Og Remi hadde 1930 gram fordelt på 83 fisker. Snitt på 23,25 gram.

Så da vant Christer dagens kule. Grattis.

Jeg fikk da svi for at jeg tok valget å fiske så lenge der jeg startet med det dårlige snittet. Er mange avgjørelser som taes i løpet av dagen på isen. Og man kan ikke ta de rette valga alle ganger ser det ut til. Får trøste meg med at jeg hadde flest i antall i alle fall. J

I morgen er det Steinreien. Og den teller også som stevne nr.2 i julecupen. Blir vel übertrått, og håper på å lure opp 1 kilo. Ny rapport kommer i morgen kveld. Ciao.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment