Totalt antall sidevisninger

onsdag 12. desember 2012

2012-12-12 Isfiskekule på Kløsa

Vi var 4 stk til start i dag. Jeg plukket opp Christer i Askim, og så Håvard i Rakkestad før turen gikk opp til Kløsa. Lennart kom rett etter oss i egen bil. Vi kjørte 50 kr i innsats. Utgang 09.45, fiske fra 10 til 14.

Jeg hadde bestemt meg for å bruke dagen til å finne nye plasser, og gikk stort sett så lang det går å gå på denne sjøen. Brukte 33 minutter dit. Altså 18 minutter av fisketiden. Fikk fisk allerede i andre hullet. Fisket med tafs. Var ikke mange i hulla, men fikk da 2-3 i noen av dem. Noen hull fikk jeg selvsagt ikke noe i, mens hadde noen få hull med 8-10 fisk i også.

I ca hull nr 15 så gikk det på en bedre fisk. Varpet den rolig opp på tafsen, og det var en norsabbor på 250-300 gram. Kjente ikke noe mere på tafsen, så slapp ned pimpelen for å se om de store heller ville ha det. Men nei, ikke denne gangen. Borret videre, og plukket litt her og der. Men syns det var relativt dårlig snitt. Hadde trodd fisken skulle være litt større i denne delen av sjøen. Traff et hull det beit ganske bra i, så slapp ned pimpelen etter 4-5 fisker, men ikke så mye som et lugg på pimpel. Nedi med tafsen igjen, og plukket noen til på den. Da bestemte jeg meg for å kjøre på videre med tafs.

Hadde fått fisket over mesteparten av den innerste vika, og var på vei ut i ei ny vik. Da kom Christer traskende. Jeg satt i et brukbart hull da han kom, og i dette hullet så snittet nok fisken på 35-45 gram. Noen som var bra for dagen. Christer sa han hadde dårlig snitt på sine 78 fisker til da. På dette tidspunktet hadde jeg 84. Var vel 45 minutter igjen eller noe da.

Han hadde fått mesteparten på pimpel, men noe på tafs også fortalte han. Jeg kunne nesten ikke fatte dette ettersom jeg ikke hadde klart å få et eneste lite lugg engang i mine beste hull. Men så fortalte han at han fisket med 40mm Brum, og den minste trekroken han hadde i mappa. Jeg hadde jo brukt 55mm Brum og 14 krok.

Jaja, vi fisket videre, og jeg traff et relativt bra hull mellom en odde og ei lita grunne jeg hadde sett på kartet. 10 + fisker der tror jeg. Men ikke noe rundt. Jeg og Christer borret annenhvert hull innover i den nye vika. Var dypt der, og kjente ikke fisk. Gikk da helt innerst i den vika, og da hadde vi et hull hver med noen få fisker i. Da var klokka blitt 14, og vi pakket sammen og gikk innover igjen.

Møtte etter hvert på Håvard, og han hadde fått 74 fisker. Rundt 30-35 av disse siste halvtimen. Så da hadde han tydeligvis truffet på på slutten.

Kom i land, og der satt Lennart og ventet. Han fortalte om 100 fisker.

Resultatet i dag ble slik:

Niklas 3350 gram – 117 fisker = snitt på 28,63

Christer 2500 gram – 106 fisker = snitt på 23,58

Lennart 2060 gram – 100 fisker = snitt på 20,6

Håvard 1570 gram – 74 fisker = snitt på 21,21

Så da ser det ut til at området jeg satt i alikevel hadde det beste snittet i dag. Ellers syns jeg det er litt snodig at jeg som fisket tafs hadde bedre snitt en de 3 andre som fisket pimpel. Kan selvsagt være plassen som gjør det også. Litt flere turer hit, så kan man vel finne ut av det. Ellers så hadde alle de 3 andre også fått en ørret hver. Dem ble slipt levende tilbake. Den Lennart fikk var mellom 800-1000 gram. Artig.
Uansett, det var kult med kule igjen. J

I morgen er det nye kule. Lyseren utgang kommunestranda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment