Totalt antall sidevisninger

fredag 21. desember 2012

2012-12-21 KriKo på Hemnessjøen

Etter bomturen på konkurransen på Hemnessjøen i fjor tenkte jeg å ta meg en tur rundt omkring på sjøen for å finne potensielle plasser. Vet ikke hvor mye man får ut av det nå når det er så dårlig fiske overalt, men måtte da prøve.

Gikk ut litt nord for Krakavika. Oppe der hvor alle øyene ligger. Startet å borre meg langs land sørover. Fikk ca 1 abbor hvert 10de hull første 40 hulla. Yeahhh 4 fisk etter 40 hull. Glad jeg ikke er nevneverdig redd for å borre. Hehe…

Fikk etter hvert et hull med 8 fisker i, men ingenting rundt. Passerte en plass som det ble tatt bra med fiskpå under konkurransen. Men i dag hadde jeg ikke et eneste lugg der.

Dro etter hvert utover i sjøen. På yttersiden av alle øyene. Fikk en fisk i et par hull igjen, og etter hvert traff jeg et hull med 10 fisker i. Igjen særdeles lite fisk rundt. Kom etter hvert til en plass det var en del siv langs land. På en 5-6 hull der fikk jeg rundt 20 fisker. Absolutt ikke bra, men må vel kalles dagens beste plass alikevel.

Borret meg videre til der jeg hadde startet, og fikk faktisk 2 fisker i siste hullet.

Jaja, 4 timer fiske, en hel haug med hull. Må ha blitt 80 + hull. Og resultatet ble 48 fisker som til sammen veide 1100 gram. Snitt på 22,91 gram.

Jaja, atter en bedriten dag på isen.

I morgen er det julecup nr.1 på Tunevannet. Spent på hvor mange som dukker opp. Hørt alt fra 10 til 40 stk. Moro skal det bli å konkurrere igjen i alle fall. Er vel ikke all verdens drag på Tunevannet heller tipper jeg, men man vet aldri før man har prøvd. Håper i alle fall på at morgensdagens vinner bikker 5 kg.

Sees i morgen folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment