Totalt antall sidevisninger

torsdag 20. desember 2012

2012-12-20 Test av plasser på Aremarksjøen

Førjulsfiskinga mi fortsetter. Og i dag fikk jeg med meg Håvard. Han er jo over middels kjent på denne sjøen. Så han kunne guide meg rett til normalt gode plasser. Jeg var hos Håvard kl 9, og vi var vel ute på Aremarksjøen i 10 tiden.

Flere en meg som syns Dritærskjær er et spesielt navn? Østfoldinger ass :-P

Ruslet ut på første plassen for dagen. Jeg fikk kun 3 abbor der på 15 hull. Håvard fikk en 5-6 stk, og mente det var en del flere der, men bare små i dag. Vi ruslet videre til neste plass. Et stort undervannsplatå. Gjorde en 5-6 hull der hver uten å kjenne fisk. Så da bar det av gårde til neste plass. Traff ingenting på ene siden av plassen, men på andre siden så hadde jeg 2 hull med ca 35 fisk i hver. Og dette på kun 20 minutt fiske. Og ikke tømte jeg hullene her heller. Kunne kjennes ut som jeg kunne dratt 150-200 fisker her om jeg hadde brukt 1 time.

Men vi gikk videre til neste plass. Ingenting. Gikk til ennå en ny plass, og der var det litt fisk nord på plassen. Tok et hull med 20 fisker i, og gikk fra hullet før det var slutt. Plukket også 3-4 i hullene rundt.

Avgårde til ennå en plass. Et gedigent undervannsplatå. Sikkert 350 meter langt og 30-50 meter bredt. Borret mye her selv om det ikke var mye fisk inne i dag. Likte denne plassen veldig godt, og garantert en plass norsen er innom når den er i støtet. Hadde en 3-4 hull med 5 + fisker i. Så avgårde til ennå en liten plass. Kun 2 hull hver her, og null fisk.

Så kom vi til dagens siste plass. Ennå et stort undervannsplatå. Fikk ikke noe første 10 hulla her, men traff på litt etter hvert. Alt fra 1 til 6-7 fisk i hullene, samt en del bomhull selvsagt.

Klokka hadde blitt 15.00 så jeg og Håvard slang sekkene på ryggen og tuslet opp i bilen igjen.

Jeg endte opp med 146 fisk, og disse veide 3550 gram. Snitt på 24,31 gram.

Håvard fikk 75 fisk som veide 1650 gram. Snitt på 22 gram.

Vi fikk ikke en eneste fisk over 70 gram i dag. Så man kan vel neppe kalle dette en norstur som planlagt. Men ble godt kjente utpå der alikevel. Trenger ikke å få nors for å finne norsplasser. Helt sikker på at flere av disse plassene vil levere nors bare det blir litt bedre bett.

Takk for en flott tur på isen i dag Håvard.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment